Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Богдан Милчев: Институциите трябва да носят отговорност със закон за пътната безопасност

Общество

Богдан Милчев: Институциите трябва да носят отговорност със закон за пътната безопасност

Богдан Милчев: Институциите трябва да носят отговорност със закон за пътната безопасност - Tribune.bg
Снимка:

„Когато има промяна на атмосферните условия, когато пътят е мокър и хлъзгав, хората катастрофират“, заяви пред радио „Фокус“ Богдан Милчев, от Институтна по пътна безопасност. Това, според него, е така в целия свят. Адаптацията на шофьорите при промяна на атмосферните условия е различна и е нормално да се правят катастрофи. Лошото е, че част от тях са с фатален край.   

„От сутринта имаме сигнали, отново, за пореден път, че на едни и същи места стават катастрофите. Хора, които десетки пъти са минавали по този път, допускат някаква грешка и катастрофират. Идеята е да не загиват, а ние виждаме, че в България те загиват. Това е така, защото този, който доставя пътя, не го доставя безопасно. Шофьорите винаги, в даден момент, ще допуснем някаква грешка. Този, който доставя транспортната система не го разбира това“, уточни Милчев.

Той отново даде примера с катастрофата на македонски автобус на АМ „Струма“, 12 пъти преди това, на същото място е имало произшествия и 13-тото се оказва фатално.

„Това показва, че този, който контролира магистралата, трябва да предприеме съответните мерки. Да оцени къде е опасно. Ще водим този разговор дотогава, докато на институциите наистина не им бъде вменена със закон да носят отговорност за състоянието на пътната безопасност. В момента отговорността я носят шофьорите, а те нищо не могат да направят и ще се молим да не сме ние следващия път. Винаги ще има някой, която да сбърка и ще направи грешка. Ние, от Института по пътна безопасност наскоро инициирахме мисия „Безопасни пътища“, за да може следващото правителство да предприеме минимум конкретни действия, с нов закон, основно насочен към институциите, нова структура за управление на пътищата. АПИ в този си вид да се разформирова, тя е тежка корумпирана машина, нужно е извън системният контрол да стане законен, за да може да почнем да се противопоставяме, ние гражданите, относно пътната безопасност, нужна е отворена информационна система.  За да се случи това, трябва да има парламент и правителство и хората да поискат повече сигурност. Проблемът не е в тях. Когато те отидат в друга страна, те карат по различен начин. Това означава, че средата е различна. А средата може да я променя този, който я доставя“, категоричен е Милчев.

Той посочи, че относно наказанията на шофьорите, които карат с висока скорост и пияни, трябва да има и ефективен административен процес, с повече санкции. В момента административният процес отново не работи в обществен интерес.

Освен това, на локалните места, където се кара с висока скорост, трябва да се поставят инженерни съоръжения, които физически да принудят шофьорите да не карат с висока скорост.

Но основното, за да няма произшествия с фатален край е пътят да компенсира дефицитите с инженерни съоръжения, които да са съобразени с него.

От Института по пътна безопасност са разработили „Пътна карта за развитието на безопасността в България“ и ако следващото правителство я приеме, между 50 и 100 човека по-малко ще загиват“, поясни Милчев.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.