Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Калоян Паргов: Нужно е опростяване на тарифата за превоз на пътници

Общество

Калоян Паргов: Нужно е опростяване на тарифата за превоз на пътници

Калоян Паргов: Нужно е опростяване на тарифата за превоз на пътници - Tribune.bg

„Метрополитен“ трябва да се откаже от монопола си и да имаме единна система за билети и карти, категоричен е Калоян Паргов

В Столичния градски транспорт има дупка от 178 милиона лева, дори и преди ситуацията с газа. Това обясни пред Tribune.bg заместник-председателят Комисия по транспорт и пътна безопасност в Столична община Калоян Паргов.

„Тези пари ръководството на Столична община ги търси от правителството, а правителството обмисля дали да подпомогне Столична община. Темата тук е „пари срещу реформа“, обясни общинарят.

Според него е грешен сегашният подход – ориентация спрямо разходите.

„Не стигат пари? Ще ги вземем от пътниците, без значение дали на тях им е удобно това, което ще им предложим. Без значение дали е качествен транспортът, дали е лято, дали е зима… Дали чакането на превозното средство е 5 или 35 минути и т.н.“, обясни настоящата ситуация социалистът.

Калоян Паргов е категоричен, че е нужен подход, в който пътниците са на първо място.

„Със сигурност тогава държавата би погледнала по друг начин, защото в момента има едно недоверие към ръководството на Столична община по отношение на това дали харчат парите ефективно. И там е проблемът. Аз неведнъж съм го казвал – когато има такова недоверие, не може да очакваш разбиране за един или друг проблем. Държавите в Европа подпомогнаха своите градски транспорти заради недостига на средства след намаления пътникопотока и приходите, но там няма проблем с доверието. Финансовите проблеми навсякъде са еднакви - най-вече свързани с инфлационните процеси и с цените на горивата“, обясни той.

На първо място от той предлага подобряване на ефективността на градския транспорт и лесен достъп до графика за движение на превозните средства в различни платформи – Sofiatraffic.bg, Google maps, Move it и т.н.

„Некоординираните промени в разписанието на градския транспорт и маршрутите на превозните средства създават трудности. Софиянци са свикнали с модерните технологии и това би ги улеснило да се ориентират къде и какво би им свършило работа да се придвижат от точка А до точка Б. Трябва и синхронизация на спирките и разписанията на видовете транспорт – наземен и метро, за да може да има връзка с прекачване“, обясни той.

Паргов не вижда пряка опасност от вдигане на цената на билетчето. Припомни, че и сегашната цена от 1,60 лв. падна в съда.

„Ние имахме възможността в една съдебна сага да оспорим поскъпването отпреди 5-6 години. Беше дълга сага, от която излязохме прави. Съдът прие нашите аргументи и отхвърли разход-ориентирания подход за повишаване на цената на билета. Разбира се, оттогава досега тази наредба се е променяла и вече не е същата. Това са чисто правни аргументи. В момента предстои да се приеме нова тарифна политика. БСП има своите предложения“, разкри Паргов.

Той ще настояват за опростяване на тарифата за превоз на пътници. Социалистите не са съгласни с идеите на ГЕРБ, „Демократична България“ и Борис Бонев, които, опасяват се, ще объркат пътуващите и ще направят системата още по-сложна.

В момента няколко са предложенията са бъдещето на билетчето: пропуск за 30 минути с опции за 60. Борис Бонев пък предлага билет за 40 минути с опция за 90.

„От всичката тази пъстрота на тарифната политика, хората трудно могат да си направят сметката и да преценят какво ще им е по-изгодно да купят. А нещата трябва да са много по-опростени“, категоричен е Паргов.

Текущите проблеми на градския транспорт са няколко, обясни той.

„Първо – бавното и неудобно пътуване с градския транспорт, което дразни софиянци и всички, които използват този транспорт. Второто - начинът, по който се издават превозните документи. В момента имаме двама издатели: Центърът за градска мобилност (ЦГМ) и „Метрополитен“. Това не е добре. Издателят трябва да е един. „Метрополитен“ трябва да се откаже от този си монопол върху билетчетата в метрото, за да може да имаме единна система. Трето – усложнената бюрократична тарифа за превоз на пътниците. Тя трябва да е проста. Хората гледат списъка с различните видове пътници, с правата, които имат, с намаленията, които ползват… и се объркват. Когато се намеси и тарифирането по време, недоумението ще е по-голямо“, опасява се той.

Общинарят определя като популизъм идеята на Борис Бонев Центърът за градска мобилност да бъде закрит и всички дружества да се слеят в едно.

„По същество това не е реформа. Да се сливат или отделят някакви дружества носи и плюсове, и минуси. Реформа обаче би било оптимизирането на транспортните маршрути и на разходите. Вече има изградена тикет система, която генерира данни, на които можем да се облегнем за пътникопотока и предпочитанията на пътниците. Това може да бъде основа на истинската оптимизация“, вярва той.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.