Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Държавата: Участъкът на катастрофата на АМ „Струма“ няма Акт 16 за магистрала, това е скоростен път

Общество

Държавата: Участъкът на катастрофата на АМ „Струма“ няма Акт 16 за магистрала, това е скоростен път

Снимка:

Участъкът на катастрофата на АМ „Струма“ няма Акт 16 за магистрала, това е скоростен път, посочи пред БТВ главният експерт Росен Рапчев от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ за местопроизшествието, при което загинаха 45 македонски туристи.

„Изказаха се доста мнения, че отсечката е била опасна. В последните три години там има 10 пътни инцидента, леки, без пострадали и жертви. Не са се случвали произшествия, за да им се обърне специално внимание. Никога при специализирани срещи не се е коментирало, че този участък е опасен. Няма сигнали“, изтъкна Рапчев.

От Държавна агенция вече са започнали работа по огледа на пътя, който тече паралелно със следствието. Досега такива специфични огледи на място не са правени.

Рапчев отказа да коментира „дефицити“ на участъка преди да е завършила проверката, но се съгласи, че по снимки от мястото може да се видят такива – маркировката на е отговаря на стандарта, същото се отнася и за светлоотразителността на „котешките очи“ на мантинелите.

„Това обаче не е проблем само в този участък, но и на цялата пътна мрежа“, уточни Рапчев. Според него тези дефицити не отменят задължението на шофьора да се съобразява с пътната обстановка и да се движи със съобразена скорост.

„Такава отбивка не е правилна, но защо го е направил проектантът, не мога да кажа. Предстои да бъде направен преглед на документацията и тогава ще се разбере“, увери експертът. За наличието на инертни материали по пътя той отбеляза, че в закона не е оказано колко често трябва да се мие едно такова трасе.

„За всички тези проблеми трябва да се пита „стопанинът на пътя“ – АПИ“, категоричен е експертът. По думите му  

дали има проблем с организацията на пътя, ще се изясни след проверката.

Рапчев посочи, че по европейски регламент следващата година трябва да се направи оценка на цялата пътна мрежа и сега е моментът всички експерти да се обединят, за да отстранят всички подобни проблеми.  

 


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема