Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Дефектни подаръци и закъснели доставки са най-честите оплаквания от клиентите по Коледа

Общество

Дефектни подаръци и закъснели доставки са най-честите оплаквания от клиентите по Коледа

Дефектни подаръци и закъснели доставки са най-честите оплаквания от клиентите по Коледа - Tribune.bg
Снимка:

Рисково е да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи, предупреди Игнат Арсенов от КЗП

Дефектни подаръци, закъснели доставки и забавено връщане на парите при упражнено право на отказ от онлайн поръчка са най-честите оплаквания по време на Коледните празници, съобщи пред NOVA телевизия Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП).

В периода 24 – 27 декември са постъпили 24 писмени жалби и 65 запитвания на горещия телефон на потребителя 0 700 111 22.

Има няколко сигнала за отказ на физически магазини да заменят подаръка или да възстановят заплатеното за него. При покупката обаче не е било уточнено дали тези възможности са част от фирмената политика на търговеца, законът задължава само онлайн магазините да приемат обратно покупките в 14-дневен срок от доставката. Затова предстои уточняването на обстоятелствата при всеки от тези случаи.

„Когато приемем една оферта и част от услугите не са предоставени, имаме право на компенсация, чийто размер не е точно фиксиран. Потребителят трябва да се обърне първо към предоставящия услугите – хотелиера или туроператора, а при отказ от страна на икономическия оператор – КЗП може да окаже съдействие“, обясни той.

Игнат Арсенов напомни, че е рисково да се правят резервации за настаняване през социалните мрежи, когато насреща стои физическо лице. „Опасностите се крият в това, че ние може да резервираме от лице, което няма право да осъществява такава дейност. После дори при проверка от страна на контролните органи много трудно може да се установи кой е извършил нарушение и как потребителят е измамен“, заяви той. „Когато потребителите използват платформи за резервации, е необходимо да проверят каква е тяхната допълнителна защита – платформите предлагат такава. Ако не разполагат с необходимото време, могат да се обърнат към туроператори или туристически агенти, които да направят това за тях“, каза още Арсенов.

Пътуващите в която и да било страна по света имат еднакви туристически права при ползването на услугите на български или европейски туроператор или турагент. Ако са самостоятелно организирани и имат проблем с настаняване, транспорт и други подобни услуги в държава от ЕС, могат да получат съдействие от бюрата Европейски потребителски центрове.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети КЗП, жалби, Коледа

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети