Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Директорите на забавачките с четири възможности за реорганизация на работния процес

Общество

Директорите на забавачките с четири възможности за реорганизация на работния процес

Директорите на забавачките с четири възможности за реорганизация на работния процес - Tribune.bg
Снимка:

Според министър Вълчев за всички възрастови групи е подходящо насърчаването на физическата и творческа активност на децата вкъщи

В писмо до директорите на детските градини и кметове на общини образователният министър Красимир  Вълчев посочва четири възможности за реорганизация на работния процес на педагогическите и непедагогическите специалисти в забавачките, докато те са затворени и не приемат деца, съобщава „Монитор“.

Според първата, в зависимост от конкретните условия и ако е възможно, може да се създаде организация за работа с учителите от разстояние чрез използването на средствата за информационни и комуникационни технологии. Заниманията задължително трябва да бъдат с участието на родител. В насоките на просветния министър за провеждането на онлайн срещите с учителите от забавачките е посочено, че то не трябва да надвишава 30 минути дневно за дете. Педагозите трябва да са изпратили предварително материали и указания на родителите за платформата, с която ще работят, и препоръки как да се включат. За да провежда една група дистанционни занимания, поне половината от родилите трябва да са дали предварително съгласието си.

В насоките на Вълчев е посочено още, че за всички възрастови групи е подходящо насърчаването на физическата активност на децата вкъщи, както и игрите, които стимулират творчеството и участието на цялото семейство. Съдържанието трябва да е съобразено със семейната среща и да изисква ресурси, които обичайно са налични в дома. По време на онлайн заниманията с децата не се пишат отсъствия, посочва още Вълчев. Напредъкът на малчуганите пък се следи чрез обсъждане с родилите или наблюдение по време на дейностите от разстояние. В този случай педагозите имат пълна работна седмица, ако са отчели пред директора 25 астрономически часа, в които са провеждали онлайн занимания с децата, проследили са техните постижения и са имали обратна връзка с родителите.

„При непълно работно време броят на изпълнените часове се определя пропорционално на продължителността на работното време“, уточнява министърът. За отчетените работни дни се дължат уговорените възнаграждения по трудов договор.

Когато обаче не е възможно провеждането на обучение от разстояние и учителите не могат да изпълняват трудовите се задължения, директорът може да предостави платения годишен отпуск на работника или служителя и без неговото съгласие, включително и тези, които нямат 8 месеца трудов стаж. Тази възможност обаче е приложима, само ако платените годишни отпуски не са използвани в пълен размер, а почти всички педагози в детските градини вече ги изразходваха през пролетта.

Третата възможност, посочена от образователния министър за директорите на забавачките, е със заповед да въведат непълно работно време до 21-и декември или за част от времето, в което посещенията в градините са преустановени, за служителите и работниците, които работят на пълно работно време. „В тези случаи продължителността на работното време не може да бъде по-малка от половината от законоустановената за периода на изчисляване на работното време“, уточнява Вълчев.

Последната възможност е директорът да преустанови работата на детската градина, на част от нея или на отделни работници и служители за целия период или за част от него. В този случаи те ще имат право на брутното си трудово възнаграждение.                                                                                                                                                                                                                                                                         


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп