Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Диян Стаматов: На 12 април трябва да се върнат в клас учениците от целия начален етап и приоритетно 7-и и 12-и клас

Общество

Диян Стаматов: На 12 април трябва да се върнат в клас учениците от целия начален етап и приоритетно 7-и и 12-и клас

Диян Стаматов: На 12 април трябва да се върнат в клас учениците от целия начален етап и приоритетно 7-и и 12-и клас - Tribune.bg
Снимка:

Стаматов смята, че след ваканцията трябва да има редакции в материала за матурите за 7-и и 12-и клас

Надеждите са, че на 12 април трябва да се върнат в клас учениците от целия начален етап и приоритетно 7-и и 12-и клас. Това заяви пред bTV Диян Стаматов, представител на учителското съсловие и директор на 119 СУ. В студиото бе и Юлиян Петров, председател на синдикат „Образование“, който иска да се мисли за диференцирано връщане на учениците, защото се е видяло, че заболелите ученици и учители далеч не са били толкова много.     

На въпрос трябва ли да се намали материалът за матурите за 7 и 12 клас, Стаматов смята, че след ваканцията трябва да има редакции, наложени вече и в съсловието.

„Трябва да се обявят онези редакции, които се наложат в училищното съсловие, след 12 април. Този випуск е вторият, който учи в дистанционен формат, трябва да има отпадане на някои неща“, коментира Стаматов.                                                          

„Миналата година имаше проучване за редактиране на материала и е правилно да се направи и на този етап, защото втора година е дистанционно обучението“, каза Стаматов, подчертавайки, че дистанционното обучение върви добре. За 7 клас директорът смята, че трябва да има съвременни автори, които са четими и позитивни, без архаизми, а с думи в произведенията, които учениците познават.

От своя страна Петров смята, че редовното обучение не може да се приравни с дистанционното. Огромна част от учениците не са ефективни, каза той.

Проучване на МОН пък показва, че по време на дистанционното обучение са изпаднали само 1% от учениците.

Директорът на 119 училище заяви, че не се е провалило дистанционното обучение, но и поясни, че при 700 000 ученици едва ли само 1% са отпадналите от системата.

„Това по-скоро е целта, но не и реалността“, коментира официалните данни той.

Д-р Юлиян Петров от синдикат „Образование“ поясни, че и в електронна, и в присъствена среда има изравнени стойности на отпадналите ученици и това са около 10% по-скоро.

Той също така коментира, че едва ли може да се приравни онлайн обучението на това в клас. „Много от учениците не успяха да изградят навика да са активни в час, след като са се събудили в 8 без 5, а трябва да са в час в 8“, каза Петров.

Диян Стаматов от своя страна добави, че външното оценяване не трябва да отпада за 4 и 10 клас, за да се види нивото на подготовка и да се проверят пропуските на учениците. Юлиян Петров обаче не е съгласен, тъй като „за в бъдеще трябва да се започне с промени от начален етап“.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.