Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Доклад на МО: Загуба на пространствена ориентация е довела до инцидента край Шабла

Общество

Доклад на МО: Загуба на пространствена ориентация е довела до инцидента край Шабла

Доклад на МО: Загуба на пространствена ориентация е довела до инцидента край Шабла - Tribune.bg
Снимка:

Три са основните версии за катастрофата с МиГ-29

Три са основните версии за авиокатастрофата със самолет МиГ-29 на 9 ни край Шабла, става ясно от разследването на Служба „Военна полиция“.

При авиопроизшествието загина майор Валентин Терзиев.

Отделът по разследване на авиокатастрофи констатира, че основната причина за случилото се е загуба на пространствената ориентация в полет. „Това представлява сложна ментална дейност на летателния състав за постоянно поддържане на представата за положението на

летателния апарат спрямо повърхността на земята, въздушни и наземни обекти“, се казва в доклада. Комисията счита, че ситуацията става аварийна, когато започва завой надясно с висока скорост (над 900км/ч) в режим на снижение.

„Комисията счита, че до последния момент на полета пилотът не е възстановил правилната ориентация за положение в пространството и затова не е предприел действия за излизане от аварийната ситуация, което е довело до прерастване на ситуацията в катастрофална.

Основание за тези заключения е фактът, че в последния момент преди прекъсване на радиовръзката и изчезване на отметката на изтребителя от радара пилотът със спокоен глас започва стандартния доклад за изключване на главния включвател на системите за управление на въоръжението и за нормалната работа на двигателите“, пише в документа.

Съпътстващи причини:

1. Неправилна оценка на риска от групата за бойно управление и ръководството на стрелбите, от продължаване на насочването за сближение и атака при положение, че скоростта на падане на мишената СПМ-100 се е увеличила. Това неминуемо води до повишаване динамиката на сближение и възможен дефицит от височина и време за безопасно излизане от атака.

2. Особености на полетите над море нощем, характеризиращи се с липса на визуални ориентири извън кабината на самолета и необходимост от пилотиране само по прибори.

3. Неправилно разпределение на вниманието преди предприемане на маньовъра за излизане от атака.

В доклада на служба „Военна полиция“ са разгледани и други две версии – отказ на техниката и повреда от осколки от изстреляната от самолета ракета. Те обаче са отхвърлени след анализ. 

Министърът на отбраната има готовност да предостави изготвения  от Военна полиция доклад на прокуратурата, която продължава разследването. До месец се очаква  да бъде разчетен и записът от "черната кутия" в специализирана лаборатория на производителя на изтребителя в Русия.

Целият документ може да видите ТУК 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети