Фирмата, продаваща „вечната парочистачка“: Спазваме законовите разпоредби, написани в ЗЗП
„Разбира се ,че уведомяваме клиентите ни за техните права и задължения“, уверяват от „Еко Стийм“
Миналият месец Ви разказахме за сигнал до Tribune.bg относно невъзможност клиенти да върнат парочистачка на фирмата „Еко Стийм“, въпреки законовия срок от 14 дни. Тогава потърсихме „Активни потребители“, при които се оказаха още няколко подобни сигнала.Пловдивската фирма с клонове в страната предлага продуктите си по схема - обаждане за анкета, подарък безплатно чистене и демонстрация в дома. Така след няколко часа, омайни думи и ексклузивно предложение „само за теб“ се оказваш с продукт за над 3 000 лева. Според търговеца стоката била ползвана и от хигиенни съображения не можела да се върне. Попитахме управителя Стоян Божков защо скъпите им продукти остават вечно на потребителя и на каква законова база отказват да приемат уреда си обратно.
1.Имате ли практика да не връщате закупените уреди в 14 -дневния срок, въпреки заявките на вашите клиенти? Защо? На какво основание? Как правите разлика между тест и употреба на уреда? Отварянето употреба ли е?
Практиката ни е да спазваме законовите разпоредби, такива каквито са написани в ЗЗП. Всеки клиент има права, произтичащи от цитирания закон, но също така има и условия записани там, които трябва да са спазени, за да може клиентът да се възползва от правата си. Искаме да ви споделим най-отговорно ,че от всички одобрени заявки за връщане между 90-95 % не отговарят на условията записани в закона, за да бъде върнат продуктът. Основанието да бъде отказана заявка за връщане на продукта е, че уредът, приставките или консумативите не отговарят на състоянието, в което трябва да бъдат върнати, а именно – нови, без следи от употреба, без продуктът да е използван по предназначение и същият, в същото състояние да може да се предложи на друг клиент като нов. Все неща, които са написани в закона или описани в общите ни условия, с който клиентът ни е запознат. Разбира се, че правим разлика между тест и употреба. Дори можем да кажем ,че сме една от малкото фирми които позволяват съответният продукт да бъде тестван от самия клиент, изпробван от самия клиент и то не някъде в някой шоурум , а там, където ще бъде използван след това самият уред – в дома на клиента.
Нека да ви разясним малко по подробно за това: „Клиентите ни не си поръчват „нещо „видяно в интернет, телевизия или са чули за него от някъде , вземат го и когато им пристигне и го изпробват виждат ,че няма да им върши работа. Или не е това, което са очаквали и решават да го върнат. Напротив !!!! При нас първо клиентът вижда в дома си какво може уредът, изпробва го сам , конкретно в своя дом на своето обзавеждане, на повърхностите, който има в дома си и тогава решава , че уредът ще му върши работа, ще е полезен за домакинството му и си го поръчват. Това се случва между час и час и половина в дома на клиента с демонстрационен уред и в много голяма част от случаите доставката на новият уред се извършва на другият ден така ,че в тези случай не може да става дума и за емоционално решение . И само за сравнение всяка една покупка е емоционална, не зависимо на какво е - дрехи, обувк , кола ,а дори и почивките, които си резервираме. Разбира се , че отварянето не е употреба. Всички уреди, които са били отворени и изпробвани, че работят, без да са изпробвани по предназначение със заявка за връщане,то тя е била уважена . Във тази връзка нека да ви зададем един въпрос: Вие утре си поръчвате нашия уред и ние ви носим уред, върнат от клиент и ви кажем (както ни казват клиентите): „Този уред е нов, само един, два или три дена е използван, само една кърпа е изцапана, само малко е почистена банята, пода,тоалетната и т.н. но той е нов“. Вие лично ще се съгласите ли да го вземете? – Мислим ,че отговорът е еднозначен, както на всички до сега,на които сме го задавали този въпрос !
2.Предупреждавате ли клиентите по време на покупка какви са техните права и задължения? Твърди се, че в Общите условия не е упоменато при какви условия се губи правото на отказ?
Разбира се ,че уведомяваме клиентите ни за техните права и задължения . На всички клиенти е предоставена информацията, която е изискуема по закон. За наше съжаление клиентите почти винаги спестяват много от информацията, която имат. Имаме случаи, в които в жалбата си клиент цитира предходната точка от Общите условия и следващата, но тази, в която е упоменато при какви условия губят правото си на отказ, не са я видели.
3 . Има ли уреди, които са успешно върнати при вас? Каква е процедурата?
Да, разбира се. Ние спазваме всички изисквания и разпоредби на ЗЗП . Ние от „Еко Стийм 2017 ЕООД“ заявяваме, че имаме само под 5% от продажбите и доставените уреди са със заявка за връщане. Това означава, че начинът на реклама и предлагане са правилни.
Което означава,че клиентите са взели информирано решение за покупка. Което означава, че уредът покрива всички желания и нужди както при рекламата.
4 . С какво вашата парочистачка е по-различна от останалите в търговската мрежа, които могат да се връщат в магазините
Нашата парочистачка няма нищо общо с парочистачките в търговската мрежа . Нито като налягане, нито като температура, нито като елементи и части, от които се изработва и най-важното, нито като качество и опции на работа, и почистване и дезинфекция . В магазинната мрежа също има парочистачки на стойност 3 и над 3 000 лв и по отзиви от клиенти не вършат същата работа.
Нека да ви разкажа накратко един личен пример, а имаме много такива:
„ Декември месец 2021 г. звъни ми телефона –„Здравей , обажда се ………… ( дама) , живея ………………. , показвахте ми уреда октомври месец
Аз: „Да ,здравейте ! –
Тя: „Да ви кажа какво направих , отидох на другия ден в магазина и си купих най-скъпата парочистачка, която имаше 800-900 лв + консумативи общо 1200-1300 лв . Цял ден чистих и след два дни я върнах, ама тя не прави нищо от това, което ми показахте вие, някакви вълшебства ли правите ? Върнах уреда, консумативите не можеш да ги върнеш и сега си имам части за 300-400 лв. Каква е отстъпката сега за Коледа за вашия уред ?
От тогава този клиент си има нашия уред и „Да“- нямат нищо общо !
Всеки един уред може да се върне, стига да са спазени изискванията, описани не от нас в ЗЗП. Там е описано много ясно кога може да се върне, кога не може да се върне, ако може в какво състояние трябва да е и т.н . Всеки един клиент има права, но също така има и задължения. За съжаление клиентите четат само правата си , а другото - не .
И пак казваме - при само под 5 % искания за отказ означава, че си вършим работата правилно и клиентите ни са доволни от нас и от уреда. Ние спазваме всички права и задължени, произтичащи от ЗЗП .
От Tribune.bg изпратихме казуса на 20 април до КЗП с въпроси за практиката на фирмата и има ли наложени санкции срещу нея. Все още обаче чакаме отговор.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/firmata-prodavashta-vechnata-p/