Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Габриела Наплатанова: Медийната грамотност е ключова, задължени сме да я насърчаваме

Общество

Габриела Наплатанова: Медийната грамотност е ключова, задължени сме да я насърчаваме

Габриела Наплатанова: Медийната грамотност е ключова, задължени сме да я насърчаваме - Tribune.bg
Снимка:

Медийната грамотност е сред ключовите предизвикателства и наше задължение е да я насърчаваме, защото опазва населението не само от дезинформация, но и от заблуждаваща информация, фалшиви реклами и кибертормоз.

Това заяви пред БНР ротационният председател на СЕМ Габриела Наплатанова, която от 28 април до 27 октомври ще заема този пост, след което ще бъде заменена от Симона Велева за следващите 6 месеца.

"СЕМ има задължение да повишава медийната грамотност сред населението и ние сме разработили видео- и аудиоклип, с който ще развиваме тази инициатива, съгласно меморандум, който сме подписали през февруари с Министерство на културата, АБРО и Коалицията за медийна грамотност. ... Дезинформацията е сред основните предизвикателства в медийната среда. Това обсъдихме детайлно на срещата с председателя на Европейския съвет за радио и телевизия. Нещо може да е пропаганда за един пропаганда, а за друг да е истина, но разликата в окачествяването може да се постигне само със средствата на медийното ограмотяване", обясни тя.

 "В Съвета за електронни медии възприехме принципа на ротацията, за да се свърши достатъчно ефективно работата в нашата амбициозна програма за тази година. ... С оглед на това да върви работата на СЕМ и да се осигури стабилност в бъдещите процеси трябва да се търси консолидация, за да бъде приета програмата на Съвета в тази важна година и заради изборите за генерални директори на БНР и БНТ, както и заради новите ангажименти и задачи, които получава СЕМ след редица приети европейски законодателни актове", уточни Габриела Наплатанова.

"Най-важното за обществените медии е да бъде гарантирана тяхната независимост от различни политически и икономически фактори, а това става, когато те имат стабилно финансиране", категорично заяви новият председател на СЕМ и добави:

"Предложих и срещнах пълна подкрепа от колегите в СЕМ, да има национално обществено проучване за това да бъде оценена обществената мисия на БНТ и БНР - как я оценява българското население. Ще има качествено изследване с фокус групи, за да се анализират потребностите и нагласите на населението за съдържанието, което се представя от обществените медии. Какво се очаква те да допринасят за обществото? Това ще е от полза и за БНР и за БНТ, защото те следва да преминават към една значима трансформация заради технологиите. Това е, което съм си поставила като цел, надявам се в близките месеци да се реализира".

Специализираното наблюдение на предизборната кампания в медиите, което е по споразумение на СЕМ с ЦИК, ще обхваща 13 програми на двете обществени медии и 12 търговски медии - 11 телевизии и 1 радио, съобщи още Габриела Наплатанова.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети СЕМ, медии, култура
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети