Иновативно: Инфлуенсъри, поп-фолк звезди и Григор Димитров ще рекламират здравната профилактика
Министерството на здравеопазването ще опита да реши проблема с масовото неходене на задължителни годишни профилактични прегледи с нетрадиоционни методи. Тази година в бюджета са заделени с 24% повече пари за профилактика на българите като трябва да бъдат усвоени почти 500 млн. Лева. За тази цел ведомството се е захванало с мащабна информационна кампания.
Например ще бъде популяризиран фактът, че е достъпен мащабен пакет от безплатни здравни изследвания, които изцяло ще бъдат поети от Касата.
„Никой няма да даде и 1 лев от джоба си“, зарече се зам.-здравния министър доц, Околийски пред БНТ.
„Или без Вайбър, или през здравното приложение на всеки ще му излиза нотификация, че предстои преглед и ще може, без да ходи при лекаря да синхронира часа си, за да се случи максимално удобно. Освен това ще търсим инфлуенсъри. Преди малко гледах страхотната победа на Григор Димитров, мислим за него. Мислим за Георги Господинов, който е гений на съвремието ни. Мислим за хора, на които хората вярват“, заяви специалистът.
Най-интересната част обаче е плод на пиарската мисъл на министерството
„Има и идеи от нашия пресцентър, в който аз много вярвам за поп-фолк изпълнители, което ми е трудно да разбера, защото съм хеви метъл. Има хора, които това харсеват. Ако един такъв лидер на мнение ти каже като млад човек не ти да отидеш на профилактика, но да кажеш на родителите ти да отидат да се прегледат, за да са по-дълго с теб, това е много силно послание“, представи концепцията заместник-министърът. Той определи подходът като нов и страстен и го сравни с убеждението по време на Covid.
„Дано да има само приемственост след ротацията. Надяваме се това да се случи. 14% зависи от здравната система, другото е пушене, пиене, родилите, спорт. Хората ще станат по-здрави, ако се предпазват от болестите“, заключи доц. Околийски.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/inovativno-influensari-pop-fol/