Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Интелигентна система от подвижни бариери, електронни табели и нови камери внедряват на АМ „Тракия“

Общество

Интелигентна система от подвижни бариери, електронни табели и нови камери внедряват на АМ „Тракия“

Интелигентна система от подвижни бариери, електронни табели и нови камери внедряват на АМ Тракия - Tribune.bg
Снимка:

Монтират и уникални табели в тунел „Траянови врата“

През светлата част от деня утре движението в тунел "Траянови врата" на АМ "Тракия" ще се осъществява двупосочно в тръбата за Бургас, съобщава Агенция "Пътна инфраструктура". Трафикът в посока София ще бъде ограничен поради извършване на оглед за предстоящото разработване и внедряване на интелигентна транспортна система по автомагистралата.

Проектът предвижда на АМ "Тракия" да бъдат монтирани 40 електронни информационни табели - по 20 във всяка посока. Чрез тях шофьорите в реално време ще се информират за възникнало събитие на пътя, което е бърза, надеждна и високотехнологична възможност за своевременно уведомяване на шофьорите за актуалната пътната обстановка, въведените ограничения и алтернативните маршрути.

В тунел "Траянови врата" ще бъде изградена уникална за България интелигентна система за автоматична идентификация на инциденти. Тя ще позволи чрез система от подвижни бариери да се управлява и пренасочва трафика в една от двете тунелни тръби, така че при настъпване на инцидент в едната тръба, трафикът да се пренасочва по другата.

Съоръжението ще бъде с ново LED осветление, електронни информационни табели, светофарни уредби, хоризонтална и вертикална сигнализация, метеорологични станции при порталите на съоръжението и др.

Ще бъдат монтирани и камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика на определени участъци от АМ "Тракия". Целта е повишаване безопасността на движение и спазване на ограниченията на скоростта.

Друга новост е монтирането на сензори за претегляне на моторните превозни средства в движение. Това ще позволи да се филтрират претоварените превозни средства и да се даде възможност за повече на брой, по-бързи и по-ефективни проверки. Очаква се по този начин значително да се намали износването и увреждането на пътната настилка и съоръженията на автомагистралата.

Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Стойността на договора за строителство е 7 261 000 лв. без ДДС. Договорът за строителния надзор е за 88 980 лв. без ДДС.

 


Етикети АМ "Тракия"

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още
Актуална тема