Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Инж. Стоян Братоев: Метрото е в гаранция, повредата ще се отстрани за сметка на строителя

Общество

Инж. Стоян Братоев: Метрото е в гаранция, повредата ще се отстрани за сметка на строителя

Инж. Стоян Братоев: Метрото е в гаранция, повредата ще се отстрани за сметка на строителя - Tribune.bg
Снимка:

Трябва да се демонтират релсите, траверсите и бетонът, за да може да се установи какъв е точно проблемът, обясни директорът на „Метрополитен“ ЕАД

Все още не е ясна причината за аварията на новия участък по третия метродиаметър в София. Предстои демонтаж на релсите, траверсите и бетона. Метрото е в гаранция. Всичко ще се отстрани за сметка на строителя. Това каза директорът на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев, който тази сутрин беше на метространция „Хаджи Димитър“.   

Вчера поради проблем с релсовия път при станция „Хаджи Димитър“ влакчетата по третата линия стигаха само до предпоследната станция – „Театрална“. Установено е надигане на релсите. Не е ясно все още точно каква е причината, а възстановяването е възможно да отнеме около седмица.

„Около 18,20 ч във вторник поради надигане на релсовия път в района на едно въздуховземане, което е на около 200 м от станцията, се наложи спиране на движението, тъй като това надигане не позволява движение на влакове. Имаме норматив, съгласно който отклонението може да бъде максимум 5 мм, сега е повече, още не сме го измерили, но трябва да се демонтират релсите, траверсите и бетонът, за да може да се установи какъв е точно проблемът. Още през нощта започнахме работа. Когато се изчисти всичко ще се види какви са причините и ще можем да кажем колко време ще отнеме възстановяването на движението. Чакаме да дойде проектантът, за да преценим какво трябва да правим. Най-вероятно ще трябва да се инжектира. Чака се сондажна и пробивна техника“, посочи инж. Братоев.                             

„Не мога да кажа дали става дума за проектантнска грешка. В близост е Перловската река. Още по време на строителството тя създаваше проблеми, но в момента не мога да кажа каква е причината. Вероятно от голямата вода при обилните валежи е станало допълнително напояване на почвата. Нека експертите да видят и да си кажат мнението“, обясни той.

„На този етап е трудно да кажем преди да разкрием какво е отдолу. Не мога да кажа срок. Има заместващ автобус. Първата стъпка е да се демонтират релсите, после траверсите, след това трябва да се махне пътният бетон. Участъкът е в гаранция, строителят ще покрие всичко, което е необходимо“, категоричен е инж. Братоев.

Проектанти и инженери са на мястото, където е станала повредата.       

БГНЕСБГНЕС

Метростанция „Хаджи Димитър“ е затворена от вчера, а обслужването на пътниците в участъка от станция „Театрална“ до „Хаджи Димитър“ по новия метродиаметър се извършва с автобусен транспорт.

Пътниците се извозват с автобуси от спирка „Театър София“ на ул. „Професор М.Бичев“, по бул. „Данаил Николаев“, гара „Подуене“, по ул. „Боян Магесник“, под ж.п.моста на гара Подуене, по ул. „Ал. Екзарх“, по ул. „Тодорини кукли“, по бул. „Владимир Вазов“ до автобусна спирка метростанция „Хаджи Димитър“, по ул. „Черковна“, надясно по бул. „Мадрид“ и до спирка „Театър София“ на ул. „Проф. М.Бичев“. Автобусите спират и на спирка ул. „Тодорини кукли“ по линия 120 в посока бул. „Вл. Вазов“.                                                                                                                                                                                              


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (1)

Доналд Тръмп За съжаление не си взеха поука възложителите на строителните работи да извършват качествени предварителни проучвания. За метрото най-важното е качествени геоложки проучвания с точност близка до 100%. Да не говорим за проектантите, които са дилетанти. Японците, които строиха станцията при СУ Климент Охридски, бяха изправени също пред подобни предизвикателства, но се справиха. Братоев в желанието си да строи бързо излага на риск цялата система на безопасност на движението на влаковете. Едновременно с това КОРУПЦИЯТА е сериозен проблем, който слага сянка на цялото управление на проекта.
20.01.2021 18:20 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети