Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Изненада: Бизнесът, който работи с акцизни стоки, не знае за смяната на бандеролите от догодина

Общество

Изненада: Бизнесът, който работи с акцизни стоки, не знае за смяната на бандеролите от догодина

Снимка:

Научихме за решението на служебното финансово министерство от „Държавен вестник“, каза пред БНР Йордан Чорбаджийски-председател на УС на Националната лозаро-винарска камара

От 1 януари 2022 година тютюневите изделия и алкохолните напитки ще се продават с нов бандерол. Единичните цени на бандеролите се запазват. Акцизните стоки с действащите към момента бандероли ще могат да се реализират до изчерпването им, но не по-късно от 31 декември 2022 г. Това се казва в прессъобщение от Министерството на финансите преди 2 дни.

Защо смяната на бандеролите обаче изненада бизнеса, който работи с акцизни стоки отговори пред БНР Йордан Чорбаджийски, председател на УС на Националната лозаро-винарска камара.

Той обясни, че е нямало никаква консултация с бранша-„ не бяхме поканени на срещи да ни се обясни защо, как и точно сега. По време на пандемия, в разгара на гроздобера – прибираме суровина, във вторник научихме от „Държавен вестник“, че се сменя бандеролът. Бизнесът по никакъв начин не знае защо се налага това. Като цяло на няколко години се сменя дизайна на хартийката, но винаги преди това е имало консултация с бизнеса“, твърди той.

„60 милиона плаща браншът за хартийки.“

В момента никой не печели от това, категоричен е Йордан Чорбаджийски. „Декември е най-силният месец за алкохолния бранш и сега трябва да хвърляме боб колко бандерола трябва да поръчаме за декември и колко да облепим“, допълни той.

Чорбаджийски прогнозира, че смяната ще доведе до „адски много проблеми на производителите и на вносителите на алкохол“.

„Нямаме нищо против да сменят бандеролите, но да го правят примерно от 1 април или от 1 май, когато вече можем да прогнозираме колко бандерола ще ни трябват“, предлагат още от бранша.

„Всеки път при смяна на бандеролите има алкохол, който остава нереализиран и това води до тежки загуби, защото бутилките не са малко“, посочи Чорбаджийски в предаването „Преди всички“.

„Търпим санкции, ако на рафта на някой наш клиент има бутилки със стар бандерол. Той търпи санкции, глобите са жестоки.“

Йордан Чорбаджийски уточни, че в Европа има много държави, които работят с дигитален бандерол, което дава възможност за контрол, така че да не може да се мръдне „милиметър настрани“.  


Топ новини

виж още

Актуална тема