Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Изплащане на обезщетение от авиокомпания във вид на ваучер – само при писмено съгласие на пътника

Общество

Изплащане на обезщетение от авиокомпания във вид на ваучер – само при писмено съгласие на пътника

Изплащане на обезщетение от авиокомпания във вид на ваучер – само при писмено съгласие на пътника - Tribune.bg
Снимка:

Обезщетението за закъснял или отменен полет може да бъде изплатено от авиокомпанията в пътнически ваучери или други услуги само при изрично писмено съгласие на пътника, посочи пред БНР основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Другите начини за издължаване на обезщетенията са в брой, чрез електронен банков превод, банкови ордери или банкови чекове, допълни тя.

„Имали сме сигнали, че дадена авиокомпания предлага възстановяване на дължими суми за неосъществени полети или настъпили промени при тях единствено под формата на ваучери или пари във виртуален портфейл, които да бъдат използвани в продължение на половин или една година. Освен че е нарушение на регламента за полетите, то трябва да бъде разгледано и като нелоялна търговска практика, защото е невярна информация и също така представлява ограничаване правата на потребителя, с което засяга икономическите му интереси.“, разказа тя.  

Пред БНР Габриела Руменова коментира и обмисляните от европейските институции промени в регламента за самолетните пътувания, според които силно се ограничават възможностите на пасажерите да получат обезщетение при настъпили промени в изпълнението на полетите им.

Към настоящия момент при закъснял полет авиокомпаниите дължат обезщетение в размер на 250 EUR, 450 EUR или 600 EUR в зависимост от времето на забавяне и от разстоянието на дадения полет, съответно – при закъснение с 2 или повече часа при полети до 1 500 километра, с 3 или повече часа при всички полети на територията на Общността над 1 500 километра и при всички други полети между 1 500 и 3 500 километра и с 4 часа или повече при всички останали полети. Ако готвените промени влязат в сила, обезщетение може да е дължимо само при закъснения съответно от 5, 9 или 12 часа в зависимост от разстоянието.

Освен това, авиооператорът ще има срок от 8 часа, за да се свърже с пътник, чийто полет е отменен, и да му осигури грижи, премаршутиране и т.н. Това означава, че малки деца, хора със специални потребности или заболявания, например ще трябва да чакат толкова продължително на летището, преди превозвачът да предостави храна, напитки, пренасочване към друг полет и настаняване при необходимост.

„Така почти няма да настъпва хипотеза за изплащане на обезщетение, тъй като проучвания на LENNOC (Европейска компания за наблюдение на полети) сочат, че 85% от получилите обезщетение пътници са претендирали такова за закъснение от 3-4 часа. Забавянето на информирането на пътниците за отменени полети пък ще принуди хората да купуват билети в последния момент, което обикновено е доста по-скъпо“, каза още Руменова.

„При преразглеждане на действащата нормативна уредба в областта на потребителското законодателство по най-различни поводи обикновено европейските институции ЕК ревизира така законодателството, че то се го надграждат в интерес на потребителите. Сега обаче не изглежда да е така“, коментира Руменова.  

При нарушени права първо се търси самата авиокомпания, която е длъжна да отговори до 2 месеца. Важно е комуникацията да бъде документирана, тъй като ще са необходими писмени доказателства, ако се стигне до сезиране на контролните органи или на съда. „Нека при отстояване на правата си потребителите не се отказват, независимо колко време ще им отнеме или за каква сума се отнася нарушението от страна на търговеца“, призова Руменова.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.