Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Изследват състоянието на район Люлин с цел справяне с трафика и паркирането по улиците

Общество

Изследват състоянието на район Люлин с цел справяне с трафика и паркирането по улиците

Снимка:

Проектът ще приключи в края на тази година, като целта е резултатите от него да бъдат приложени и за други райони на София

В рамките на проект, финансиран от Европейския институт за иновации и технологии, започна изследването на настоящото състояние на район Люлин в София - улици, кръстовища, паркиране по улиците. Това се случва благодарение на иновативен подход за картографиране на градските единици с висока разделителна способност. Проектът има за цел да предложи модерни решения за справяне с проблема с прекомерния трафик и паркиране по улиците в този район, като в последствие решенията биха могли да се приложат и в други райони на столицата.

Проектът Геомоделиране за интегрирани решения в сферата на градската мобилност в София (GEMSS), финансиран по програмата за бързи КОВИД-19 мерки на EIT Urban Mobility, беше представен днес в Столична община. Координатор на проекта е Клийнтех България, в партньорство със „Зелена София“, Софийски университет „Св. Климент Охридски“ и Център за градска мобилност.                      

Дейностите включват картографиране на зони със силно натоварен трафик и струпване на паркирали автомобили. Събраните данни ще бъдат обработени чрез специални методи, които служат като инструмент за вземане на решения за подобряване дейността на обществения транспорт, включително развитието на интермодални хъбове, буферни паркинги и довеждащ транспорт до ключови точки (Park and Ride stations), както и насърчаване на алтернативи на автомобилния транспорт, които да намалят натоварването по улиците от паркиралите коли и да намалят използването на лични автомобили, като същевременно увеличат използваното пространството за живеене, а не за придвижване.

По време на срещата с представители на медиите освен основните дейности, беше представена и свършената работа към момента. Изпълнителният директор на Клийнтех България, г-жа Марияна Хамънова сподели, че за първи път програмата за градска мобилност на Европейския институт за иновации и технологии (EIT Urban Mobility) финансира проект в България, което е голямо признание за Столична община и партньорите по проекта. Клийнтех България е партньор на ЕИТ от 2016 г. и управлява регионалния хъб за иновации в сферата на климата, устойчивите енергии и производство.

Г-н Цветан Цолов от Център за градска мобилност заяви, че за Центъра за градска мобилност е изключително важно и ключово да се търсят мерки, които имат не само санкциониращ характер, но и спомагат за популяризирането на алтернативи на използването на личен автомобил за придвижване в града и вярва, че чрез подобни проекти се дава възможност за тестване на такива решения.

Доц. Стелиян Димитров от Софийски университет „Св. Климент Охридски“ сподели за направеното дотук заснемане с дрон на столичния квартал Люлин, както и идентифицираните проблеми и идеи за решения. Той каза също, че заснемането е изключително прецизно и може да покаже дори кои са автомобилите, които току-що са паркирали, както и да идентифицира такива, които не са били в движение от дълго време. Той допълни също, че още в процеса на заснемане и преглед на суровите данни са дошли идеи за решаване на проблемите с паркиране по тротоари и зелени площи.

Г-жа Елица Панайотова от проект „Зелена София“ допълни, че въз основа на анализа ще бъде формулирано и основното предизвикателство, за решаването, на което ще бъде приложен отворен иновационен подход (Open innovation initiative). Целта е да се привлече иновационният капацитет на местните стартиращи компании, университети и организации, които развиват научноизследователска и развойна дейност (НИРД). Те ще бъдат поканени да представят решения с потенциал за пилотно тестване в София. Приложимостта на най-добрите решения ще бъде предварително анализирана и така ще бъде очертан най-ефективният метод на пилотно тестване и потенциално прилагане през 2021 г., като целта е да бъдат използвани и други данни и изследвания, правени от Столична община, и да се търси хоризонтален подход за въвеждането на иновативни решения.

Проектът ще приключи в края на тази година, като целта е резултатите от него да бъдат приложени и за други райони на София.                                          


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още