Карлос Контрера оцени работата на Столична община със „Слаб 2“
Ако не се вземат мерки, транспортът на София е в сериозен риск, заяви общинският съветник от ВМРО
„Столичният автотранспорт е хронично недофинансиран“, заяви пред БНР заместник-председателят на ВМРО и общински съветник в СОС Карлос Контрера, след като вчера столичният кмет Васил Терзиев обяви, че сметките на дружеството са блокирани и предупреди, че ако то спре да работи, спира и градският транспорт в града. Причината е дълг за спорния ремонт на едно от общежитията на фирмата. Дружеството има финансови проблеми от години.
Общинският съветник изтъкна, че предупреждава за тази ситуация от миналата година. Резултатът от грешната икономическа рамка води до това, че едва се плащат заплатите, подчерта той.
„Ситуацията е такава. Парите стигат за заплати и някакви частични разходи. Над 7 млн. лв. просрочени задължения за дизелово гориво. 2,5 млн. просрочени задължения за лизингови вноски за автобуси. Над 5 млн. лв. задължения за части – взети, вложени, но не са платени на доставчиците. Тази ситуация не е от вчера, не е от 3 месеца, не е от 6 месеца.“, заяви Контрера.
Той предупреди, че ако не се вземат спешни мерки, транспортът наистина ще започне да изпитва много сериозни трудности. На този фон над 55 автобуса са трайно спрени към момента заради липса на възможност да бъдат обслужвани, обяви той и добави също, че липсват и над 300 водачи.
По думите му Столичният автотранспорт има да получава 14 млн. лв., като според него с тези средства може да се реши ситуацията.
Общинският съветник бе категоричен, че лобизъм няма:
Като председател на транспортна комисия тогава (2020-2021 г.) внесох предложение за осигуряване на финансиране за извършването на съответния ремонт. Тогава се хвърлиха твърдения как едва ли не може да се намери фирма, която да постави изолация за 20 лв. на квадрат. Още чакам „Спаси София“ да дойдат да ми я покажат тази фирма.
Той обясни, че спорът, който съществува между строителя, който е извършил ремонтите, и Столичния автотранспорт е за 1,2 млн. лв.:
Това са дейности, които са извършени. Не се спори, че те са извършени. Тези суми са дължими. Това е задължение, за което се знае много отдавна. Явно на търговското дружество, контрагент на автотранспорта, не са му издържали нервите и то е поискало предварително обезпечение.
По думите му тези суми се виждат във всички справки, с които Столична община разполага от миналата година насам. Изведнъж кметът сега се сети, че има такъв дълг, посочи общинският съветник от ВМРО. И продължи:
Докато Терзиев се занимава с това нещо – за 1,2 млн., Столичният автотранспорт започна 2024 г. с над 20 млн. натрупани задължения, които не се изчистиха. Държавата към вчерашна дата дължи 14 млн. лв. за компенсации на дружеството за преференциалните карти на ученици и студенти. От юни насам те не са плащани, има непогасени фактури. Затова дружеството няма оборотни средства в момента. Столична община, като вижда тази ситуация, какво е направила – нищо.
По думите му подобно е положението и в Столичния електротранспорт. Там сумите са по-малки, но има забавяния на тези плащания, обяви Контрера.
Правдивата оценка за работата на Столичната община е „Слаб 2“, изказа мнението си той.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/karlos-kontrera-otseni-rabotat/