Компании за онлайн хазарт подписаха меморандум за социално отговорна реклама
Компаниите, лицензирани да организират хазартни игри онлайн на територията на България, подписаха съвместен меморандум, в който са описани основните принципи и правила за социално отговорна реклама на тяхната дейност с грижа и отговорност към обществото.
Тези правила са в допълнение към изискванията за рекламата на хазартни игри, заложени в Закона за хазарта и представляват доброволни допълнителни ограничения, които организаторите предприемат с оглед обществения интерес и с цел защита на уязвимите групи сред потребителите.
До този момент, меморандумът е подкрепен от Алфабет Гейминг ЕООД (alphawin.bg), Бробет Лимитед (efbet.com), Електра Уъркс Европа Лимитид (bwin.com), Кайзен Гейминг Интернешънъл Лимитед (betano.bg), Сезам Онлайн ЕООД (sesame.bg), Телематик Интерактив България ЕАД (palmsbet.com), Топ Бет ООД (8888.bg), Уин Бет Онлайн ЕООД (winbet.bg), Хилсайд (Ню Медия Малта) Пи Ел Си (bet365.com), Инбет Онлайн ЕООД (inbet.com), Бетмаркет АД (betmarket.bg)
Съгласно меморандума, компаниите, които са лицензирани за организиране на хазартни игри онлайн в България през 2023 г., няма да ангажират в своите реклами лица под 23-годишна възраст, няма да съобщават размера на бонуси, парични и/или предметни награди в радио и телевизионни реклами и няма да излъчват рекламни съобщения в радио и телевизия в часовия пояс от 5:00 до 18:00 ч., освен в рамките на излъчванията на спортни събития и мероприятия. Специален акцент е договорката, че всяко излъчено рекламно съобщение ще съдържа призив за отговорна игра/разумно залагане.
С правилата, приети с този меморандум, организаторите поставиха акцент върху превенцията сред подрастващите и се договориха да не разполагат външна реклама в близост до училища и, както и досега, да не позиционират реклама на хазартни игри на детски или юношески спортни екипи.
Друго съществено решение в правилата е организаторите да избягват представянето на хазартните игри като възможно решение на социални, образователни, лични, финансови или професионални проблеми, като алтернатива на заетостта или като форма на финансова инвестиция или като приоритет в живота, например пред семейството, приятелите, професионалните или образователни ангажименти.
Сред целите на меморандума е и да се ограничи въздействието от рекламата на нелицензираните брандове и сайтове, които представляват най-голям риск за уязвимите социални групи. Нелегалният хазарт е изключително опасно за обществото явление, като за борбата с него браншът разчита и на държавата, която има необходимите инструменти, но е готов за сътрудничество и партньорство и в този аспект.
В този смисъл е и решението на организаторите, подписали меморандума, да прекратяват отношенията си със свои партньори, които рекламират нелегален онлайн хазарт и да изискват и от бъдещите си партньори да не популяризират нелицензирани хазартни игри.
Разбирането на бранша е, че съвместната работа по темата с оглед постигане на максимална степен на социална отговорност ще продължи и за в бъдеще, включително и чрез дискусия с институциите.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/kompanii-ot-onlayn-hazartniya-biznes-podpisaha-memorandum-za-sotsialno-otgovorna-reklama-na-deynostta-si/