Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Контрера, ВМРО: „Спасителите“ на София ще превърнат улиците и булевардите на столицата в бойно поле

Общество

Контрера, ВМРО: „Спасителите“ на София ще превърнат улиците и булевардите на столицата в бойно поле

Контрера, ВМРО: Спасителите на София ще превърнат улиците и булевардите на столицата в бойно поле - Tribune.bg
Снимка:

Увеличават скоростта на градския транспорт при реална война по пътищата

Това става ясно от проект на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов от „Спаси София“. Поредното, меко казано, ексцентрично решение на „Спасителите“ на София и екипа на кмета Терзиев предизвика обективния гняв на общинския съветник в Столичния общински съвет и заместник-председател на ВМРО Карлос Контрера. Позицията си той написа във Фейсбук.

„Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?“, пита общинарят, който е и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС.

Контрера задава резонни въпроси, като например как ще се изпълняват подобни разписания.  Всички сме запознати, че когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи.

„Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема.“, категоричен е зам.-председателят на ВМРО.

Ето защо Карлос Контрера се обявява категорично против едностранния и дилетантски подход на „спасителите“ на София чрез техния зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов

„Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира!?“, гневи се още общинският съветник от ВМРО.

Припомняме, че само за седмица в столицата станаха няколко катастрофи с трамвай, тролей и автобус, при които има пострадали и жертва. Контрера е категоричен, че подобни решения, касаещи пътната безопасност, живота и здравето на софиянци, трябва да бъдат разгледани в Комисията по транспорт на СОС.

„Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност - включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?“, пита още Контрера.

 

Ето и пълния текст на позицията:

 

Спасителите на София ще превърнат улици и булеварди на столицата в бойно поле.

Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?

Как ще се изпълняват подобни разписания? Когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи. В тежкия и усложнен трафик за мен е грешка урбулешката да се увеличава без анализ и проби на терен скоростта на автобусното и трамвайно движение в цели участъци. Част от трасетата по технически причини не позволяват увеличение на експлоатационната скорост, т.е. има дупки, неравности, изкривявания и пропадания на пътното платно, неукрепени шахти, пешеходни пътеки, изкуствени неравности и прочие.

Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема.

Категорично се обявявам против едностранния и дилетантски подход на спасителите на София чрез техния зам.-кмет по транспорта! Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира?

На първо място са живота и здравето на водачи и пътници! На първо място! Високата скорост може да увеличи авариите по подвижния състав, който и без това е кът. С други думи да се изпочупят рейсове и трамваи и утре да няма техника, с която да се обслужват линиите. Безумията на „Спаси София“ трябва да бъдат спрени. Не може да се правят експерименти с живота и здравето на хората!

Категоричен съм, че щом става дума за ускорения, за подобни промени в разписания, тези въпроси трябва да се решават на транспортна комисия към СОС, а не еднолично от някой, пък бил той и заместник-кмет.

Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност - включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети