Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Контрера, ВМРО: „Спасителите“ на София ще превърнат улиците и булевардите на столицата в бойно поле

Общество

Контрера, ВМРО: „Спасителите“ на София ще превърнат улиците и булевардите на столицата в бойно поле

Контрера, ВМРО: Спасителите на София ще превърнат улиците и булевардите на столицата в бойно поле - Tribune.bg
Снимка:

Увеличават скоростта на градския транспорт при реална война по пътищата

Това става ясно от проект на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов от „Спаси София“. Поредното, меко казано, ексцентрично решение на „Спасителите“ на София и екипа на кмета Терзиев предизвика обективния гняв на общинския съветник в Столичния общински съвет и заместник-председател на ВМРО Карлос Контрера. Позицията си той написа във Фейсбук.

„Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?“, пита общинарят, който е и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС.

Контрера задава резонни въпроси, като например как ще се изпълняват подобни разписания.  Всички сме запознати, че когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи.

„Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема.“, категоричен е зам.-председателят на ВМРО.

Ето защо Карлос Контрера се обявява категорично против едностранния и дилетантски подход на „спасителите“ на София чрез техния зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов

„Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира!?“, гневи се още общинският съветник от ВМРО.

Припомняме, че само за седмица в столицата станаха няколко катастрофи с трамвай, тролей и автобус, при които има пострадали и жертва. Контрера е категоричен, че подобни решения, касаещи пътната безопасност, живота и здравето на софиянци, трябва да бъдат разгледани в Комисията по транспорт на СОС.

„Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност - включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?“, пита още Контрера.

 

Ето и пълния текст на позицията:

 

Спасителите на София ще превърнат улици и булеварди на столицата в бойно поле.

Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?

Как ще се изпълняват подобни разписания? Когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи. В тежкия и усложнен трафик за мен е грешка урбулешката да се увеличава без анализ и проби на терен скоростта на автобусното и трамвайно движение в цели участъци. Част от трасетата по технически причини не позволяват увеличение на експлоатационната скорост, т.е. има дупки, неравности, изкривявания и пропадания на пътното платно, неукрепени шахти, пешеходни пътеки, изкуствени неравности и прочие.

Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема.

Категорично се обявявам против едностранния и дилетантски подход на спасителите на София чрез техния зам.-кмет по транспорта! Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира?

На първо място са живота и здравето на водачи и пътници! На първо място! Високата скорост може да увеличи авариите по подвижния състав, който и без това е кът. С други думи да се изпочупят рейсове и трамваи и утре да няма техника, с която да се обслужват линиите. Безумията на „Спаси София“ трябва да бъдат спрени. Не може да се правят експерименти с живота и здравето на хората!

Категоричен съм, че щом става дума за ускорения, за подобни промени в разписания, тези въпроси трябва да се решават на транспортна комисия към СОС, а не еднолично от някой, пък бил той и заместник-кмет.

Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност - включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?

 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.