Вълчев: Дистанционното обучение е алтернатива и допълнение на реалната класна стая
Вече 1800 училища работят с електронни дневници
Дистанционното обучение е извънредна алтернатива и допълнение на обучението в реалната класна стая, обяви на парламентарен контрол министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. По думите му електронните платформи трябва да се използват за възлагане на задачи и за самоподготовка.
„С промени в Закона за предучилищното и училищното образование МОН ще да предложи по време на извънредни ситуации да се превключва на обучение в електронна среда. Второто ще е ученици, които трайно не могат да посещават учебния час, да могат да се включат в реалната класна стая чрез виртуална класна стая“, посочи образователният министър. Той допълни, че затова е необходимо да има технологична обезпеченост в училищата. Вече 1800 училища работят с електронни дневници.
„Електронното обучение не е само от разстояние, то е и в класните стаи, то също трябва да се разширява с цел възможността за използване на повече електронни ресурси“, уточни министърът.
МОН предвижда по линия на проекти за иновации да даде възможност на малка част от часовете, които са след 4-и клас, да се провеждат в електронна среда.
Според Вълчев това ще бъде ограничено до 20%. Министърът е убеден, че в електронна среда могат да се включат много специалисти.
„Български учен от ЦЕРН, например, може да се включи от Женева в урок по физика в някое училище у нас. Електронната среда позволявала много интегрални уроци. Задачата на всички образователни системи е да търсят ефективната комбинация, а не да заличават присъственото обучение с неговите предимства“, коментира още министърът.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/krasimir-valchev-distantsionnoto-obuchenie-e-alternativa-i-dopalnenie-na-realnata-klasna-staya/
Коментари (0)
Добави коментар