Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. КЗК, КЗП и КРС с обединени усилия за по-добра защита на потребителите и прозрачност на пазара

Общество

КЗК, КЗП и КРС с обединени усилия за по-добра защита на потребителите и прозрачност на пазара

КЗК, КЗП и КРС с обединени усилия за по-добра защита на потребителите и прозрачност на пазара - Tribune.bg

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) подписаха споразумение за сътрудничество, което цели подобряване на координацията и синхронизиране на действията на трите институции за повишаване на ефективността им в защитата на потребителите и осигуряване на прозрачност и ефективна конкуренция на пазара. Споразумението създава механизъм за съвместни действия, особено в контекста на предотвратяване на необосновано покачване на цените на стоки и услуги преди и след въвеждане на еврото в страната, но ще продължи да действа и след това.

“Ако всеки от трите регулатора работи поотделно, а не координираме усилията си, се губи смисълът от работата ни и се влияе некоректно на цените на дребно на телекомуникационните услуги. През последните две седмици КРС направи споразумения с всички предприятия от областта на телекомуникационния сектор, с които сме уточнили модел на работа. Същото направихме и с бизнеса в областта на куриерските и пощенските услуги. Като обединим усилията на всички, можем да гарантираме, че ще има възможност за реакция на всеки един случай, който буди съмнения“, заяви председателят на КРС Иван Димитров.

„Днес официализираме съвместна работа, която с КРС започнахме още преди месеци, с фокус върху актуализирането на стратегическите документи, свързани със защитата на потребителите. Благодарение на подкрепата на г-н Димитров, цените на мобилните услуги ще бъдат включени в единния потребителски портал– инициатива, която цели по-голяма прозрачност и възможност за проследимост от страна на гражданите. В портала предстои да се включат и други институции, за да се гарантира пълна информираност и спокойствие за потребителите,“ заяви председателят на КЗП Мария Филипова. Тя допълни, че съвместно с КРС вече са ревизирани правилата за защита на потребителите в сектора на електронните съобщения, приети с решение на КРС. Предстои и анализ на индивидуалните договори и общите условия на всички мобилни оператори с цел допълнително повишаване на защитата на потребителите.

“Смисълът на тези споразумения е в техния работещ механизъм. Процесът на въвеждане на еврото е катализатор, който доведе до това споразумение, но сътрудничеството ще продължи и след въвеждането на еврото, ще мултиплицира ефективността на дейността на отделните регулаторни органи и ще убеди обществото в смисъла на техните законови правомощия“, обясни председателят на КЗК доц. Росен Карадимов. Той допълни, че Комисията предстои да започне секторен анализ на пазара на телекомуникационни услуги, стъпвайки на пазарните анализи, които КРС извършва. „Смисълът на този секторен анализ е да запълни онези празноти, в които КРС няма непосредствени функции, но които КЗК може да уплътни“, коментира Карадимов.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.