КЗП: Оглеждайте и избирайте внимателно новогодишните покупки
Дефектни стоки и отказ на рекламация са най-честите оплаквания
Комисията за защита на потребителите /КЗП/ напомня, че по-големият поток от клиенти в магазинитеза Нова година може да стане причина за разместване на стоките или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта. „Затова трябва да бъдем внимателни, когато четем информацията и избираме своите покупки”, апелира Константин Арабаджиев, член на КЗП.
Експертът съветва, че е добре да премислим и офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция, тъй като са със скоро изтичащ срок на годност.
„Важно е при вземането на решение за покупка да не се подвеждаме по намалената цена, а да преценим дали ще можем да ги употребим, докато още са годни за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците”, напомня Арабаджиев.
От КЗП отделят внимание и на покупките от електронни магазини, особено в случаите, в които клиентите държат стоките да пристигнат до определена дата.
„Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев. За него е важно преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.
Най-честите оплаквания от отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки. Горещият телефон на потребителя в КЗП е 0700 111 22, а телефонът за търговците - *2211 “.
„Според статистиката, с която разполагаме, 70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство. Целта е с тази гореща линия и с обученията, които осъществяваме в цялата страна, да се повиши информираността им за техните задължения по съществуващата нормативна уредба, което пък да доведе до намаляване броя на жалбите на потребителите“, подчертава Константин Арабаджиев. Той припомни, че при проблеми със самолетни полети по празниците пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/kzp-oglezhdayte-i-izbirayte-vnimatelno-novogodishnite-pokupki/
Коментари (0)
Добави коментар