Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. КЗП: Оглеждайте и избирайте внимателно новогодишните покупки

Общество

КЗП: Оглеждайте и избирайте внимателно новогодишните покупки

КЗП: Оглеждайте и избирайте внимателно новогодишните покупки - Tribune.bg
Снимка:

Дефектни стоки и отказ на рекламация са най-честите оплаквания

Комисията за защита на потребителите /КЗП/ напомня, че по-големият поток от клиенти в магазинитеза Нова година може да стане причина за разместване на стоките или до нарушаване целостта на опаковките, което да доведе до влошаване качествата на продукта. „Затова трябва да бъдем внимателни, когато четем информацията и избираме своите покупки”, апелира Константин Арабаджиев, член на КЗП.

Експертът съветва, че е добре да премислим и офертите за малотрайни продукти, които са били приготвени в магазините или доставени в по-големи количества за Коледните дни и сега се предлагат на промоция, тъй като са със скоро изтичащ срок на годност.

„Важно е при вземането на решение за покупка да не се подвеждаме по намалената цена, а да преценим дали ще можем да ги употребим, докато още са годни за консумация, като имаме предвид и останалата храна у дома от посрещането на празниците”, напомня Арабаджиев.

От КЗП отделят внимание и на покупките от електронни магазини, особено в случаите, в които клиентите държат стоките да пристигнат до определена дата.

„Немалко онлайн магазини в това време от годината, когато срещат проблеми с доставките в обичайните за тях срокове, предупреждават на сайта си, че е възможно пратките да пристигнат със закъснение“, отбеляза Арабаджиев. За него е важно преди покупка потребителите да проверяват дали има подобни послания, за да са информирани и да преценят дали удължените срокове за доставка ги устройват.

Най-честите оплаквания от отминалите Коледни празници са за дефектни стоки и отказ да бъде приета рекламацията за тях, както и за забавени доставки на онлайн покупки. Горещият телефон на потребителя в КЗП е 0700 111 22, а телефонът за търговците - *2211 “.

„Според статистиката, с която разполагаме, 70-80% от търговците добросъвестно изпълняват своите ангажименти, но не всички познават в детайли потребителското законодателство. Целта е с тази гореща линия и с обученията, които осъществяваме в цялата страна, да се повиши информираността им за техните задължения по съществуващата нормативна уредба, което пък да доведе до намаляване броя на жалбите на потребителите“, подчертава Константин Арабаджиев. Той припомни, че при проблеми със самолетни полети по празниците пасажерите могат да се обръщат към Европейския потребителски център, който работи към КЗП и е част от мрежа бюра в ЕС. Той съдейства и при настанявания и покупки с трансграничен характер.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети КЗП, съвети

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.