Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. МОН: Два пъти се е увеличил броят на училищните психолози и на педагогическите съветници

Общество

МОН: Два пъти се е увеличил броят на училищните психолози и на педагогическите съветници

Снимка:

Образователното министерство инвестира средства в създаването на по-добри условия за обучението на деца със специални образователни потребности

Два пъти се е увеличил броят на училищните психолози и на педагогическите съветници в страната за последните две години в резултат на целенасочената политика на Министерството на образованието и науката. В момента те са 1600, заяви заместник-министърът на образованието и науката Деница Сачева на Втората международна конференция "Допълваща и алтернативна комуникация", съобщи пресцентърът на МОН.

Според Сачева в системата постепенно постъпват на работа повече ресурсни учители, психолози, логопеди, рехабилитатори на слуха и говора, учители на деца с нарушено зрение и с умствена изостаналост, педагогически съветници.

"Те са 3933 в училищата и детските градини, и още 931 в Регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование. В същото време все още техният брой е недостатъчен, тъй като децата със специални образователни потребности /СОП/ са 20 368", заявява Сачева.

По думите ѝ МОН инвестира средства в създаването на по-добри условия за обучението на тези деца.

По започващия проект "Образование за утрешния ден" по ОП "Наука и образование за интелигентен растеж" се предвижда изграждане на защитена образователна среда за деца със СОП. Тя ще включва интерактивни дъски, интерактивни маси в детските градини, таблети, мултимедийни проектори, дисплеи за визуализация на интерактивно съдържание.

През тази година по националната програма "Осигуряване на съвременна образователна среда" бяха финансирани 38 проекта на Центровете за специална образователна подкрепа. Те са на обща стойност 1,6 млн. лв. С тях ще бъдат купени специализирани уреди, техника, софтуерни продукти, дидактически материали за по-доброто обучение на децата.

Предстои разработването на проекта "Подкрепа за приобщаващо образование" по ОП.

Част от дейностите в него ще бъдат насочени към функционалната оценка на индивидуалните потребности, специализираните обучения, работата със семействата и децата със специални потребности, посочва заместник-министър Сачева.        


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още

Актуална тема

Мрежата

виж още