Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English

Новини, анализи, мнения - Tribune.bg

Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. „Морска администрация“ не знае за завишените нива на амониев азот около „Вера Су“

Общество

„Морска администрация“ не знае за завишените нива на амониев азот около „Вера Су“

Били получили мейл, че има мазно петно, но нямат достъп до пробите на МОСВ

„Морска администрация“ не знае за завишените три пъти над нормата стойности на азот-амониев от 0.147 мг/л, които данни подадоха по-рано днес от МОСВ.

„Съжалявам, за първи път разбирам“, заяви на брифинг директорът капитан Валентин Енчев. Причината – отказ на Басейнова дирекция Черноморски регион да даде резултатите от пробите на МА.

Мотивът е, че нямали законово основание да знаят, а според Енчев такова право те имат.

Единственото уведомление, което снощи получих е, че е открито мазно петно, за което аз вече знаех. Нищо не знам, обърнете се към МОСВ“.

КадърКадър

Капитанът заяви, че снощи е имало петно от около 20 см около „Вера Су“ като той определи, че това е нормално заради лошото време и заливането на кораба. 

„Има дребно изтичане, за малко и днес няма нищо. Снощи се е размило каквото е било“ , обясни той пред журналисти.

Енчев допълни, че не една и две могат да бъдат версиите за изтичането на гориво. По-рано от транспортното министерство съобщиха, че едната версия е, че то идва от отдушниците на машинното отделение, което от няколко дни е под вода. Втората - че горивото всъщност е на спасителната лодка на „Вера Су“, но тя е била привързана към кораба и понеже днес вълнението там е изключително силно, най-високото от началото на кризата с кораба, лодката се е откъснала и се е разбила в скалите.

Капитан Енчев заяви още, че корабът „няма къде да отиде“, с което опроверга информацията от транспортното министерство, че корабът се е наклонил и е потънал с още 50-60 см.

„Опасност за кораба винаги има, постоянно се следи неговото състояние, и всякакъв план, който се прави с идеята да има прозорец за няколко дни работа, се съставя все по-трудно, но се прави“, коментира кап. Енчев.

„Времето от снощи е много лошо, корабът е заливан постоянно и единственият начин е да се наблюдава от сушата. За изпълнение на плана се изчаква по-добро време, той се променя постоянно, а след лошото време също ще има негова ревизия“. Той помоли за търпение и разбиране в ситуацията и отново каза, че е необходимо да се изчака добро време.  

 


Топ новини

виж още

Актуална тема