„Морска администрация“ не знае за завишените нива на амониев азот около „Вера Су“
![Морска администрация не знае за завишените нива на амониев азот около Вера Су - Tribune.bg](/uploads/articles/big/articles__536dd7392ec0e22ed8cfb1690b576376.webp?v=1)
Били получили мейл, че има мазно петно, но нямат достъп до пробите на МОСВ
„Морска администрация“ не знае за завишените три пъти над нормата стойности на азот-амониев от 0.147 мг/л, които данни подадоха по-рано днес от МОСВ.
„Съжалявам, за първи път разбирам“, заяви на брифинг директорът капитан Валентин Енчев. Причината – отказ на Басейнова дирекция Черноморски регион да даде резултатите от пробите на МА.
Мотивът е, че нямали законово основание да знаят, а според Енчев такова право те имат.
„Единственото уведомление, което снощи получих е, че е открито мазно петно, за което аз вече знаех. Нищо не знам, обърнете се към МОСВ“.
Капитанът заяви, че снощи е имало петно от около 20 см около „Вера Су“ като той определи, че това е нормално заради лошото време и заливането на кораба.
„Има дребно изтичане, за малко и днес няма нищо. Снощи се е размило каквото е било“ , обясни той пред журналисти.
Енчев допълни, че не една и две могат да бъдат версиите за изтичането на гориво. По-рано от транспортното министерство съобщиха, че едната версия е, че то идва от отдушниците на машинното отделение, което от няколко дни е под вода. Втората - че горивото всъщност е на спасителната лодка на „Вера Су“, но тя е била привързана към кораба и понеже днес вълнението там е изключително силно, най-високото от началото на кризата с кораба, лодката се е откъснала и се е разбила в скалите.
Капитан Енчев заяви още, че корабът „няма къде да отиде“, с което опроверга информацията от транспортното министерство, че корабът се е наклонил и е потънал с още 50-60 см.
„Опасност за кораба винаги има, постоянно се следи неговото състояние, и всякакъв план, който се прави с идеята да има прозорец за няколко дни работа, се съставя все по-трудно, но се прави“, коментира кап. Енчев.
„Времето от снощи е много лошо, корабът е заливан постоянно и единственият начин е да се наблюдава от сушата. За изпълнение на плана се изчаква по-добро време, той се променя постоянно, а след лошото време също ще има негова ревизия“. Той помоли за търпение и разбиране в ситуацията и отново каза, че е необходимо да се изчака добро време.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/morska-administratsiya-ne-znae-za-zavishenite-niva-na-amoniev-azot-okolo-vera-su/