Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. МРРБ: Катастрофата на АМ „Струма“ е станала с ниска скорост

Общество

МРРБ: Катастрофата на АМ „Струма“ е станала с ниска скорост

МРРБ: Катастрофата на АМ Струма е станала с ниска скорост - Tribune.bg
Снимка:

Пътната настилка е като чисто нова, допълниха от ведомството

„Като грапавост пътната настилка е добра, в доста добро състояние.  Към датата на катастрофата има изпълнена само осевата линия, има около 6-месечно забавяне на изпълнение на маркировката. Мантинелата наречена „рибена опашка“ е поставена през 2007 г и тогава отговаря на нормите. Към 2021 г. обаче има нови норми“, Това заяви служебният министър на МРРБ Виолета Комитова по време на представянето на резултатите от проверката на пътния участък Драгичево – Долна Диканя, в който стана катастрофата с автобус от Република Северна Македония.

„Очевидно, катастрофата не е била с голяма скорост, но е възникнал пожар. Имаме много странно събитие - пожар, който според мен е основната причина за жертвите. Нямаме обяснение как точно е изгорял този автобус“, допълни тя. Комитова не изключи хипотезата на водачът да му е станало лошо.

„Историята на този път започва от 2002 г, с одобрен технически проект и разрешение за строеж. През 2006 г. има допълнително разрешение за строеж на пътни възли. АКТ 15 е издаден през 2007 г. и се води скоростен път с разрешена скорост 90 км/ч. През 2013 година скоростта е увеличена на 120 км/ч. Не можем да твърдим, че вдигнатата на 120 км/ч е основната причина за катастрофата“, заяви Комитова.

„Това, което МРРБ може да направи като краткосрочни мерки, е да подмени маркировката и да намали максимално допустимата скорост на 90 км/ч“, смята служебният министър.

„До ден днешен пътят няма АКТ 16, защото не са приключили отчуждителни процедури. През 2012 г МС обявява участъкът Дасколово - Долна Диканя за национален обект и АПИ подписва нов договор за „Пътинвест инженеринг“. Именно тези планове са едни от бавените процеси при изграждането на пътна инфраструктура.“, обясни още министърът.

„Въпросът с т.нар. рибешки опашки е решен с промяна на нормите. Има забрана да се прилагат през 2021 г., което означава, че всички реконструкции, които ще се правят, трябва да бъдат съобразени с нормите. Промяната в мантинелите само на тази кратка отсечка би струвала около 30 млн. лв.“, заяви арх. Влади Калинов.

„Максимално бързо ще искаме да приключим всички процедури и да въведем този път в експлоатация, но не очаквайте, че това ще бъде автомагистрала“, подчерта той. „Този път не е проектиран никога да бъде автомагистрала и не отговаря на изискванията.“

Мантинелата, която отделя отбивката от главния път, ще остане, но ще бъде от друг тип, обясниха от МРРБ. Каквото можем да направим тази година, ще го направим, категорични са от ведомството.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.