Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. МРРБ: Катастрофата на АМ „Струма“ е станала с ниска скорост

Общество

МРРБ: Катастрофата на АМ „Струма“ е станала с ниска скорост

МРРБ: Катастрофата на АМ Струма е станала с ниска скорост - Tribune.bg
Снимка:

Пътната настилка е като чисто нова, допълниха от ведомството

„Като грапавост пътната настилка е добра, в доста добро състояние.  Към датата на катастрофата има изпълнена само осевата линия, има около 6-месечно забавяне на изпълнение на маркировката. Мантинелата наречена „рибена опашка“ е поставена през 2007 г и тогава отговаря на нормите. Към 2021 г. обаче има нови норми“, Това заяви служебният министър на МРРБ Виолета Комитова по време на представянето на резултатите от проверката на пътния участък Драгичево – Долна Диканя, в който стана катастрофата с автобус от Република Северна Македония.

„Очевидно, катастрофата не е била с голяма скорост, но е възникнал пожар. Имаме много странно събитие - пожар, който според мен е основната причина за жертвите. Нямаме обяснение как точно е изгорял този автобус“, допълни тя. Комитова не изключи хипотезата на водачът да му е станало лошо.

„Историята на този път започва от 2002 г, с одобрен технически проект и разрешение за строеж. През 2006 г. има допълнително разрешение за строеж на пътни възли. АКТ 15 е издаден през 2007 г. и се води скоростен път с разрешена скорост 90 км/ч. През 2013 година скоростта е увеличена на 120 км/ч. Не можем да твърдим, че вдигнатата на 120 км/ч е основната причина за катастрофата“, заяви Комитова.

„Това, което МРРБ може да направи като краткосрочни мерки, е да подмени маркировката и да намали максимално допустимата скорост на 90 км/ч“, смята служебният министър.

„До ден днешен пътят няма АКТ 16, защото не са приключили отчуждителни процедури. През 2012 г МС обявява участъкът Дасколово - Долна Диканя за национален обект и АПИ подписва нов договор за „Пътинвест инженеринг“. Именно тези планове са едни от бавените процеси при изграждането на пътна инфраструктура.“, обясни още министърът.

„Въпросът с т.нар. рибешки опашки е решен с промяна на нормите. Има забрана да се прилагат през 2021 г., което означава, че всички реконструкции, които ще се правят, трябва да бъдат съобразени с нормите. Промяната в мантинелите само на тази кратка отсечка би струвала около 30 млн. лв.“, заяви арх. Влади Калинов.

„Максимално бързо ще искаме да приключим всички процедури и да въведем този път в експлоатация, но не очаквайте, че това ще бъде автомагистрала“, подчерта той. „Този път не е проектиран никога да бъде автомагистрала и не отговаря на изискванията.“

Мантинелата, която отделя отбивката от главния път, ще остане, но ще бъде от друг тип, обясниха от МРРБ. Каквото можем да направим тази година, ще го направим, категорични са от ведомството.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети