На българския щанд в Берлин: Танева посрещна германската си колежка с пита
Юлия Кльокнер опита и традиционни български храни
С фолклорна програма и традиционни български продукти - Десислава Танева посрещна федералния министър на прехраната и земеделието Юлия Кльокнер. Българският министър на земеделието, храните и горите откри официално българския щанд на Международното специализирано селскостопанско изложение Зелена седмица 2020 в Берлин, съобщават от МЗХГ.
Германия е сред основните партньори в търговията на България със селскостопански стоки. През 2018 г. аграрният стокообмен между двете страни възлиза на 635 млн. евро, което е със 7.1 % над нивото от 2017 г. Експортът на селскостопански стоки за германския пазар се повишава с 15.6 % на годишна база до 292.4 млн. евро.
Водещите селскостопански продукти в българския експорт за германския пазар през 2018 г. са слънчогледът и пшеницата, следвани от преработени плодове, хлебарски, тестени сладкарски или бисквитени продукти, мед, сирена, растения, семена и плодове, използвани в парфюмерията и медицината, тютюн, шоколадови изделия, кюспета и др.
Основен акцент в политиката за подкрепа в България остават малките и средни стопанства, заяви министър Танева.
По думите ѝ в дебата за бъдещата Общо селскостопанска политика трябва да бъдат направени компромиси. Министър Танева уточни, че доброто послание при официалното откриване на изложението е, че политическите ръководители в ЕС разбират необходимостта от адекватно бюджетно финансиране на земеделските производители.
Според нея всяка от страните-членки много добре разбира предизвикателството на нашето време и практиките, които трябва да станат обичайни в земеделието.
"Това са именно тези, които щадят околната среда. Въпросът е какъв бюджет ще се договори за Общата селскостопанска политика (ОСП), а това зависи от Многогодишната финансова рамка", уточни министър Танева.
Тя посочи, че се отбелязва ръст в търсенето и производството на биологични продукти, както в България, така и на ниво Европейски съюз.
Министър Танева отбеляза, че изложението има политически характер и всяка една страна представя нa него традиционното си производство. Тя благодари на всички български производители, които в рамките на изложението представят по най-добрия начин страната ни за поредна година. Площта на тазгодишния българския щанд е 143 кв.м., където 19 фирми представят своите продукти. Той е организиран в 6 къта: вина; мед и сладка; млечни продукти; месни продукти; биологични продукти; етерично-маслени продукти. В него има ситуиран и кът, на който България ще бъде рекламирана като туристическа дестинация от представители на Министерството на туризма. Посетителите на изложението могат да дегустират български вина, био продукти на основата на етерични масла, био орехово масло, пчелен мед и пчелни продукти, био месни и млечни продукти, сладка и конфитюри, плодови сокове, био бадеми, био солети и бисквити.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/na-balgarskiya-shtand-v-berlin-taneva-posreshtna-germanskata-si-kolezhka-s-pitka/
Коментари (0)
Добави коментар