На „черния петък“ внимавайте за продукти, които „лекуват“
Най-полезното за потребителя винаги е сравнението на повече оферти
Тази година „черният петък“ ще бъде много специфичен от досегашните, защото очакваме да има един много актуален компонент, свързан с епидемията. В последните месеци ни правят впечатление изключително многото реклами, които "лекуват" или "предпазват" от най-различни зарази. Трябва да сме изключително внимателни към всички тези претенции.Това каза за БГНЕС председателят на асоциацията „Активни потребители” Богомил Николов по повод голямото пазаруване в края на ноември, познато като "черен петък".
"Най-често може да ги срещнете при различни храни или хранителни добавки, но също така напоследък излязоха UV бактерицидните лампи, различни душове или изтривалки, които претендират, че предпазват от вируси и бактерии. Трябва да сме изключително предпазливи към този тип реклама", алармира Николов и добави, че потребителите трябва да внимават с фалшивите и подвеждащи намаления, които съществуват от години и се прилагат от някои търговци.
Попитан защо намаленията у нас са с доста по-нисък процент, за разлика от тези в чужбина, Николов каза, че преди 5-6 години наистина е било така, но във времето тази тенденция се е променила.
„Тенденцията е все по-добра. Отстъпките стават все по-съществени и по-важното за нас – все по-продължителни. Започна се от един единствен ден в годината, след това започнаха да се рекламират „черни уикенди“. Постепенно това ще се превърне в „черен месец“, защото такава е практиката в САЩ, откъдето е възникнало. „Черният петък“ е началото на сезона на намаленията и това е много хубаво за нас, защото когато потребителят знае, че намалението е само в един ден, той много по-лесно може да бъде подведен, той няма време да сравнява и проучва и бърза да вземе първата оферта, за да не изпусне шанса. Когато се налага практиката намаленията да са по-продължителни, тогава ние самите не сме толкова импулсивни“, обясни председателят и насочи вниманието на хората върху това да не се подвеждат по оферти, които се представят като ексклузивни и твърдят, че са персонални или, че важат само до определен ден и час.
„Най-полезното за потребителя винаги е сравнението на повече оферти, повече търговци. Така имаме най-добър шанс да намерим добрата оферта, а не „доброто намаление““, коментира Николов и призова хората да ги търсят преди да имат проблеми, защото „Активни потребители” не са санкциониращ орган, а често биват търсени за подобни казуси.
Николов обърна сериозно внимание и на факта, че потребителите могат да върнат стока в 14-дневен срок само, ако тя е закупена онлайн, но това правило не важи, ако стоката е взета от физически търговски обект.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/na-cherniya-petak-vnimavayte-za-produkti-koito-lekuvat/
Коментари (0)
Добави коментар