Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Нивото в детските градини: МОН готви метод за оценяване на най-малките

Общество

Нивото в детските градини: МОН готви метод за оценяване на най-малките

Нивото в детските градини: МОН готви метод за оценяване на най-малките - Tribune.bg
Снимка:

Министерството на образованието и науката подготвя метод за оценяване и на най-малките. Става дума за кандидатстващите в детската градина и 1 клас. 

Целта е да се видят постиженията на децата на входа на детската градина и преди да прекрачат за първи път училищния праг. На базата на резултатите ще се определя и финансирането, което ще се отпуска на учебните заведения, макар че идеята още не е изчистена.

Предвижда се оценяването на най-малките да започне след три години.Борбата за място в градината скоро ще прелее в такава за постиженията на децата още преди да започнат училище, пише Нова телевизия.

3-годишният Мартин може да е сред първите, за които игрите и песните в градината вече няма да са толкова безгрижни.

„Прекален стрес и напрежение за децата, не виждам необходимост той да се случва! Ако се стигне до такъв тип оценяване, то трябва да е под формата на игра и децата въобще да не разбират, че са изпитвани”, заяви майката на Мартин Кристина Лалова.

„В тази си възраст всяко дете е на различен етап, което е напълно нормално. Такъв тип оценяване не би дало резултат за свършената работа от самата детска градина”, допълни бащата на 3-годишното момче Ивайло Лалов.

Според учителите обаче оценяването още на входа на училището няма да натежи на никого. Напротив – ще помогне.

„Една такава диагностика помага за продължаващото обучение, подсказва на родителите, когато трябва да бъдат насочени към специалисти, респективно помага и на нас да разпределим учениците равномерно в паралелки, така че да няма струпване на ученици, които нямат необходимите умения”, обясни Таня Панчева, директор на 55 СУ „Петко Каравелов”.

„Важното е да се каже, че това, което предстои, не е толкова определящо за по-нататъшното развитие на човека. Важно е как се предразполагат, в каква обстановка са, как ще подходи изпитващият към тях. Да не усещат напрежението, което повечето от децата, отивайки на едно ново и на непознато място, преживяват”, смята Савина Пчелинцева, педагогически съветник в 55 СУ.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети