Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Нови изисквания към кандидат-шофьорите след Великден

Общество

Нови изисквания към кандидат-шофьорите след Великден

Нови изисквания към кандидат-шофьорите след Великден - Tribune.bg
Снимка:

Промени в курсовете по кормуване след празниците. Новите правила са и при теоритичните, и при практическите изпити за кандидат-шофьорите. Изпитващите вече няма да определят сами маршрута. Това ще става изцяло по електронен път. Въвеждат се и интерактивни клипове при листовките. Промените ще влязат в сила до месец, след като бъде направен тест на системата.

Димо Бойчев живее в Англия, но избира да изкара шофьорските курсове в България, пише БНТ.

„Аз съм вече на 28-я час и съм вече много уверен. Изпитът ми е след няколко дни. Според мен часовете са напълно достатъчни“, заяви той.

Димо ще бъде един от първите курсисти, които ще тестват новата електронна система по време на изпита по кормуване. Председателят на комисията ще разполага с таблет, в който ще бъдат въведени различни маршрути. Преди да започне изпитът кандидат-шофьорите ще трябва да изберат на случаен принцип трасето, по което ще преминат, те ще бъдат навигирани от гласово устройство.

„Не виждам как би ме затруднило. Знам, че в Англия този процес е от години. Знам, че работи. Не виждам проблем изобщо“, коментира Димо.

„Нещата са много добри, защото се изолира субективният фактор, какъвто е инструктурът и изпитващият. Маршрутът е изцяло обективен. Той се задава от електронното устройство, което не може да го подмамваме, да го принуждаваме да ни дава лесни маршрути, да си затваря очите за някои маршрути“, заяви Красимир Георгиев - Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.

При определянето на маршрута са заложени всички необходими критерии, а от „Автомобилна администрация“ уточниха, че няма как на двама кандидати да се падне един и същи маршрут. Всеки вариант включва преминаване през различни по вид кръстовища, пешеходна пътека, улици в близост до учебни заведения и спирки на градския транспорт.

„Считаме, че по този начин ще се намали субективният фактор. Ще има по-реален, по-обективен изпит и кандидатите ще могат да покажат всички умения, които са придобили в хода на обучението“, каза Бойко Рановски - изпълнителен директор ИА „Автомобилна администрация".

При технически проблем изпитът няма да бъде прекратен.

„Той ще продължи по досегашния ред. Изпитващият ще може да подава команди, но това не трябва да бъде практика, това трябва да бъде изключение само при технически проблеми и загуба на връзка със системата“, заяви Бойко Рановски - изпълнителен директор ИА ,,Автомобилна администрация".

Промени се въвеждат и при теоретичния изпит, където ще бъдат добавени интерактивни клипове. По този начин трябва да се премахне практиката да се наизустяват листовките.

„Ако вие сте назубрили листовките, без да познавате материята, без да имате шофьорското мислене, което трябва да се създаде по време на курса, то вие няма да се справите с тях, независимо че теста сте го решили положително, защото сте го назубрили, оценката ще ви бъде отново не“, каза Красимир Георгиев от Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.

Тестването на новата електронна система ще започне на 18 април. От бранша прогнозират, че ако не бъдат открити дефекти, тя може да влезе в сила най-късно до месец.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.