Обсъждат връщането в клас на учениците от 5 до 12 клас
Пет са вариантите за продължаване на учебния процес от понеделник идната седмица, каза Диян Стаматов
Пет са вариантите за продължаване на учебния процес от понеделник идната седмица, заяви пред БНР председателят на Съюза на работодателите в системата на образованието и директор на 119 училище в София Диян Стаматов.
Вариантите са били обсъдени на заседание на Отрасловия съвет в образованието в края на миналата седмица. Първият и най-благоприятен вариант е учениците от 1-ви до 4-ти клас да продължат да учат присъствено в училищата и след 18 януари, обяви Диян Стаматов. Ако обаче броят на положителните Covid тестове през тази седмица се увеличи, е възможен вариант две, при който и тези ученици ще преминат към онлайн обучение. „Най-песимистичният, най-неприятният и най-нежеланият вариант“, коментира Стаматов. При третия вариант решенията ще се вземат локално и така в малки населени места, където няма интензивно смесване на ученически потоци, е възможно връщане на всички ученици в клас. Четвъртата опция за учебния процес след 18 януари предполага връщане в училищата само на определени класове - 12, 8, 7 и 5 класове. Последният пети вариант е за ротационно връщане в клас на отделни випуски за по една седмица, така че да няма струпване на ученици в училищата.
„Тоест едната седмица първата смяна, например са пети клас, другата седмица втора смяна са осми клас. Следващата седмица първа са шести, втора са девети клас“, обясни Стаматов. Възможно е да има комбиниране и на петте варианта. Крайното решение ще бъде взето най-вероятно около 15 януари, когато ще е ясно какъв ефект върху епидемичната обстановка са оказали новогодишните събирания и отворените преди седмица ясли, детски градини, както и класните стаи за учениците до 4-и клас.
Връщането на по-големите ученици ще стане поетапно от 18 януари, ако епидемичната обстановка в страната позволи това.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/obsazhdat-vrashtaneto-v-klas-na-uchenitsite-ot-5-do-12-klas_43/
Коментари (0)
Добави коментар