Омбудсманът до ВиК – Перник: Отворете гореща линия за гражданите
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до прокуриста на ВиК - Перник с настояване да бъде отворена гореща линия за сигнали на гражданите, свързани с водната криза. Това съобщават от институцията.
Ковачева настоява и да се спазва стриктно обявеният воден режим. Освен това очаква да получи отговори на въпросите си, зададени още на 15 ноември т.г., по които обаче и до момента няма обратна информация. В писмото си омбудсманът пита:
-Какви са действителните причини за недостига на вода в региона
- при определянето на воден режим направена ли е оценка на въздействието му върху предоставянето на други жизненоважни и обществени услуги, които ще бъдат засегнати от това
- какви мерки са планирани за преодоляване на критичната ситуация и за недопускане на подобни проблеми за в бъдеще.
Междувременно, пише доц. Ковачева, в институцията постъпиха жалби и сигнали на граждани, в които се излагат следните проблеми:
1. Неспазване на обявения воден режим в кв. Ралица и кв. Църква на гр. Перник, гр. Батановци и др.
2. Трудно свързване с обявения национален телефон на сайта на ВиК оператора – 070016751, за подаване на сигнали и оплаквания;
3. Затлачване на язовир „Студена“ с наноси.
По повод на този сигнал доц. Ковачева препоръчва да бъде извършена проверка и преценена необходимостта от почистване на язовир „Студена“, с оглед факта, че стопанисването, поддържането и експлоатирането на всички съществуващи и бъдещи публични активи е възложено на „ВиК“ ООД гр. Перник.
„Гражданите смятат, че към настоящия момент по-лесно може да се реализират съответните мероприятия по почистване на дъното, тъй като нивото на водата в язовира е ниско“, допълва доц. Ковачева.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/ombudsmanat-do-vik--pernik-otvorete-goreshta-liniya-za-grazhdanite/
Коментари (0)
Добави коментар