Омбудсманът: Инфлацията в малката потребителска кошница е много висока
Над 65 хиляди граждани са подали жалби и са потърсили съдействие от омбудсмана през 2021 година. Това съобщи пред БНР националният омбудсман Диана Ковачева и уточни:
"Голямата част от проблемите, които са поставени в жалбите на хората, не са решени в 100-те дни на правителството. Факт е, че те са наследени от много години, но има и нови - темата за пенсиите. Много жалби получих още през януари. Към днешна дата още няма решение как да се повишат пенсиите, така че най-ниските пенсии да бъдат променени, за да бъдат по-достойни".
Ковачева подчерта, че все още няма решение на управляващите и по друг въпрос, по който хората много се жалват - колекторските фирми. "Социалната тема е много важна за всички българи. Както вече става ясно инфлацията в малката потребителска кошница е много висока и хората много трудно посрещат разходите си", посочи националният омбудсман и каза, че България е на предпоследно място като енергийно бедна държава в ЕС, но все още няма законодателно решение какво е енергийна бедност, за да бъде ясно кои са групите от хора, които имат право на такива помощи: "Това е също въпрос, който стои на дневен ред в парламента".
Диана Ковачева беше категорична, че държавата спешно трябва да помогне на всички, които са се включили в посрещането и приютяването на бежанците от войната в Украйна:
"В първите дни, когато започнаха да пристигат бежанци, е добре, че имаше доброволци", допълни тя.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/ombudsmanat-inflatsiyata-v-malkata-potrebitelska-koshnitsa-e-mnogo-visoka/