Омбудсманът към Топлофикация-София: Смяната на абонатните номера без ясно предупреждение трупа сметки на гражданите
Диана Ковачева препоръча по-широка разяснителна кампания
Омбудсманът Диана Ковачева препоръча на изпълнителния директор на „Топлофикация София“ ЕАД да информират клиентите си за предприетата от дружеството смяна на абонатния номер и код на клиента, тъй като административната смяна без ясно предупреждение трупа сметки на гражданите.
Повод за писмото на омбудсмана до столичното парно са сигнали на разтревожени граждани, които не успяват да си платят сметките за топлинна енергия чрез онлайн банкиране, Изипей и по други канали.
„По време на извънредното положение, в което се намираме заради пандемията с COVID-19, плащането по банков път е най-удобният, безопасен и предпочитан начин за плащане на сметки за комунални услуги“, изтъква доц. Ковачева.
При извършена от омбудсмана проверка е установено, че Топлофикация София тества нова информационна система за обслужване на клиенти, което е отбелязано на 10 април на интернет страницата на дружеството. В съобщението се посочва, че номерът на текущия платец се заменя с Договорна сметка, а номерът на текущия абонатен номер се заменя с Инсталация.
„Информацията за промените в секция „Новини и актуални събития“ на интернет страницата на дружеството е публикувана десет дни след влизането им в сила, което е смущаващо и неразбираемо“, категорична е доц. Диана Ковачева. Тя намира така предоставената информация за недостатъчна и неясна, което създава проблеми при плащане на сметки за топлинна енергия. За омбудсмана не става ясно и кое е наложило тази промяна, както и с какво тя ще допринесе за по-доброто обслужване на потребителите.
„Смятам, че въвеждането на такива промени следва да се предхожда от период, в който на клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД да се предостави достатъчно време и възможност да се информират за новите си „Договорна сметка“ и „Инсталация“, а не апокрифно както е в случая. За целта е необходимо дружеството да ги уведоми за промяната чрез изпращане на съобщения и на хартиен носител“, предлага общественият защитник.
Доц. Диана Ковачева смята, че е необходима по-широка разяснителна кампания, в която дружеството да представи плащането на всички задължения по една договорна сметка; на конкретни задължения за даден имот и на заплащане на конкретни фактури, както и да има приложен образец.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/ombudsmanat-kam-toplofikatsiya-sofiya-smyanata-na-abonatnite-nomera-bez-yasno-preduprezhdenie-trupa-smetki-na-grazhdanite/
Коментари (0)
Добави коментар