Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Още 10 дни търсят търговски аташета в 21 държави

Общество

Още 10 дни търсят търговски аташета в 21 държави

Още 10 дни търсят търговски аташета в 21 държави - Tribune.bg
Снимка:

Подготвени, дипломатични и с конкретна визия за развитието на отношенията ни със страната, в която отиват – това са новите търговски аташета, които търси Министерството на икономиката и индустрията до 17 ноември.

Тогава изтича срокът за кандидатстване за позицията в 23 града в 21 държави. Публичните конкурси бяха обявени на 16 октомври с първоначална крайна дата 3 ноември, но впоследствие тя бе отложена до 17 ноември поради засилен интерес. От министерството обясниха, че са решили да предоставят шанс на повече подготвени кандидати да участват в надпреварата.

“Ще дадем възможност на по-широк кръг заинтересовани професионалисти да подготвят и подадат документите си”, обясни зам.-министърът на икономиката и индустрията Николай Павлов.

“Това ще ни помогне да изберем новите търговски аташета от по-голям брой подготвени, отговарящи на условията и мотивирани кандидати”, допълни той.

Това е важно, тъй като търговските представители на България по света са сред ключовите фигури в провеждането на външноикономическата политика на страната ни.

Според Закона за дипломатическата служба търговските представители са дългосрочно командировани от МИИ служители в Службите по търговско-икономическите въпроси (СТИВ) в чужбина. Те са посредници между българския бизнес и този на държавите, където работят. На техните плещи до голяма степен лежи отговорността за привличането на инвестиции към България и за подобряването на възможностите за достъп на български компании до чужди пазари зад граница.

При сегашните конкурси от министерството ще заложат на нов подход при подбора им.

“Правилата са обновени, те са подсилени, подобрени и актуализирани с желанието все по-подготвени хора да бъдат изпращани на тези важни позиции”, коментира Павлов.

Новите елементи в начина на подбор са насочени към това процесът да стане възможно най-прозрачен и избраните кандидати да са с възможно най-добрите качества. Целта е по време на избора да се установи до каква степен претендентите познават пазара, за който кандидатстват, и каква е визията им за него за следващите 4 години.

За първи път у кандидатите ще се търсят качества като умение за водене на преговори, за планиране на дейността, за качествено анализиране и обработване на информация. Ще се оценяват и стратегическият подход при планиране на дейностите, комуникативните умения, ще се разчита и на професионални референции от работодатели и партньори.

Специален акцент се поставя и на езиковите компетентности.

За следващи търговски аташета ще бъдат избрани хора, които владеят най-малко два езика – на страната, за която кандидатстват, и английски, който е задължителен за всички.

Един от новите елементи в процеса по излъчване на служители в търговско-икономическите служби по света е и подготовката. За първи път Министерството на икономиката и индустрията работи с Дипломатическия институт към МВнР, за да осигурят на заминаващите търговски представители специализиран курс, който да ги подготви още по-добре за важните задачи пред тях.

Друг акцент от обновените правила на МИИ е фокусът върху приемствеността. Предвижда се търговският представител, който напуска поста, да остане на работното си място още месец с наследника си.

“Така ще се гарантира приемственост и качеството и инерцията на работа в службите ни по търговско-икономически въпроси няма да се губят”, уверява зам.-министърът.

Това ще важи за случаите, при които има изтичане на мандата и служителите зад граница трябва да се подменят. Но при обявяването на сегашната серия конкурси те ще са малко, защото на повечето места по една или друга причина България дълго време не е имала търговски представители. Такъв е случаят със САЩ, където вече трябва да имаме търговски аташета в три града.

“От липсата на тази фигура страдат търговско-икономическите отношения и изпращането на човек там би им дало нов тласък”, смята Павлов.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.