Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. От утре пътуваме до Витоша в изцяло обновени автобуси

Общество

От утре пътуваме до Витоша в изцяло обновени автобуси

От утре пътуваме до Витоша в изцяло обновени автобуси - Tribune.bg
Снимка:

От утре по линиите 63 и 66 ще се движат само реновирани автобуси. Това обяви кметът на София Йорданка Фандъкова по време на представянето им пред Националния исторически музей.

„Миналата година пуснахме 10 реновирани автобуса и с тези 5 стават 15. Те могат да покрият изцяло двете линии. Тези автобуси бяха закупени от „Столичния автотранспорт“ със средства от общинския бюджет. Отпуснахме 1,2 млн. лв., за да може да финализираме тази програма за обновяване на автобусите до Витоша“, заяви тя и добави, че няма да се отказват от старите возила, но те ще стоят за резерв.

Новозакупените автобуси разполагат с 55 седящи места и 21 правостоящи, като към момента туристите могат да качват със себе си раници, ски и сноуборди. Работи се и по въпроса да има автобуси, в които гражданите да могат да превозват своите велосипеди до Витоша, пише БГНЕС.

„Освен обновените автобуси трета година работи програмата за споделени електрически велосипеди. Тук има колонка и за зареждане на електрически автомобили. Алтернативите за достъп до планината са различни“, поясни Фандъкова.

„Продължаваме с амбициозната програма за подмяна на старите превозни средства в София. Тази година бяха пуснати 13 нови трамвая и 15 нови електробуса. За следващата година очакваме 30 нови тролейбуса, с които да заменим икарусите тролейбуси и също така, в рамките на следващите 2 години, още 30 нови електробуса ще тръгнат по линиите на града“, обяви кметът.

Председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Карлос Контрера обясни, че в идните дни ще се обсъжда въпросът дали нощният транспорт ще бъде възстановен или не.

„Решението на СОС е до 30.09 да не се движи. В следващите две седмици ще има обсъждане дали и кои линии да бъдат пуснати, ако вземем такова решение. Цифрите показват, че когато не бяхме в епидемия, атрактивна беше само една от линиите. Активно се използваше линията до Студентски град. СОС трябва да реши дали да бъде запазен нощният транспорт и ако бъде запазен каква реорганизация да се извърши“, коментира той и уточни, че приходите от картите, които се продават покриват едва 18-20% от разходите, всичко останало се покрива от общината.

На въпрос на БГНЕС дали се обмисля в цената на картите да се включи и използването на нощния транспорт, председателят на комисията разкри, че Центърът за градска мобилност работи върху такава опция.
„Идеята е към абонаментните карти да има възможност, по избор, за т.нар. добавка и да прецените дали желаете да си закупите карта, която да важи и за нощните линии. Това ще стане с изменение на Наредбата за обществения превоз, където са регламентирани видовете превозни документи. Обсъжда се не само цената на еднократната карта, която в момента е 2 лв., но и възможност за добавка към месечните и годишните карти, за да не се налага да си купувате няколко превозни документа“, добави още той.

Зам.-кметът по транспорт в Столичната община Кристиан Кръстев обяви, че от утре сутрин се възстановява движението по бул. „България“, който тази година беше преасфалтиран.

БГНЕСБГНЕС


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.