Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Пътен експерт: Грешка е да се намалява скоростта по магистралите

Общество

Пътен експерт: Грешка е да се намалява скоростта по магистралите

Пътен експерт: Грешка е да се намалява скоростта по магистралите - Tribune.bg
Снимка:

„Миналия петък бяхме в парламента, за да обсъждаме мерките и приоритетите, свързани с пътната безопасност. Казахме им, че предложенията от експертите трябва да се гласуват в парламента с 240 гласа. Трябва да се реже до кокал.“ Това заяви пред „Euronews“ Ангел Попов от Европейския център за транспортни политики.

„На идване насам виждам учебен автомобил, който ме учуди как може да има такъв ретроавтомобил за учебен. Проверих го - няма гражданска отговорност. Това означава, че този инструктор не е излизал на магистрала, следователно неговите курсанти не са обучени по правилата, които трябва. Проблемът е в контрола и обучението на младите водачи“, заяви още Попов. Той допълни, че България в момента е на страхотен кръстопът. „Трябва да се обединим в името на тези майки, които в момента жалят собствените си деца. Всички сме пасивни докато не пострадаме лично.“

„Предложението от днес за отпадане на стикерите за технически преглед е политическо. Показва, че те не познават предимствата на тези стикери. Няма аргументи защо трябва да отпаднат. Благодарение на тях нямаме ментета автомобили в техническите прегледи. Стикерът е единственият вариант за контрол в нискоемисионните зони, които сме длъжни да направим в градовете. Благодарение на тях се установи, че в идеалния център на София влизат 23% автомобили от първа категория - най-замърсяващите“, заяви той.

По думите му събираме 50% от глобите, а разковничето в наказанието е събирането на тези глоби. Намаляването на скоростта няма да спре системните нарушители да се чувстват ненаказуеми. Трябва да се направи така, че да се събират глобите, които им се налагат и даде за пример хора с по 100 наказателни постановления.

„Средната скорост на обучение в града е между 35 и 42 км/ч. Влизането на магистрала и задължението да кара минимум с 90 км/ч е голям стрес за младите водачи. Корупция в теорията вече няма, защото там се контролира. Затова и има хора, които 12-15 пъти се явяват на теория. Младите шофьори трябва да се качват на по-малко мощни коли и с придружител, но трябва да се контролира и кой трябва да бъде придружител - добър шофьор ли е придружителят или не. Всичко може да се контролира, но по електронен път, защото там корупцията е по-малка“, заяви Попов.

Той е категоричен, че не трябва да се намалява скоростта на магистралите.

„Неправилно е да се иска намаляване на максимално разрешената скорост от 140 км/ч на магистралите. Ако погледнете статистиката най-малко катастрофи със смъртни случаи са на магистралите. Магистралата все пак е един контролируем път. Там има условия по отношение на знаците, маркировката и обезопасяването“, заяви Попов. 


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.