Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
English Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Потърсили сме информация от Германия за разбилия се самолет в Северна Македония

Общество

Потърсили сме информация от Германия за разбилия се самолет в Северна Македония

Потърсили сме информация от Германия за разбилия се самолет в Северна Македония - Tribune.bg
Снимка:

Всяка година се проверява летателната годност на този тип самолети, а пилотите любители се тестват през 2 години

„Към момента няма абсолютно никаква подадена информация до нас. Други са разследващите органи. Знае се единствено, само това, което и македонските колеги споменават. Били са четири човека. Официално информация кои са били и установени самоличности няма засега“. Това заяви на брифинг Станимир Лешев, Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация“ по повод самолетната катастрофа в Северна Македония, при която загинаха четирима българи.

„От македонските власти към момента не сме получили нищо за самолета. Той е регистриран в Германия. Чакаме германските колеги да ни съдействат, за да разберем летателна годност, дали е технически изправен и т.н. Влезли сме в контакт с тях. Те вече са направили проверки, чакаме да ни напишат имейл в най-скоро време“, допълни той.

По думите му 276 са пилотите, които притежават лиценз за пилот любител от типа PPL (private pilot license). Въздухоплавателните средства под 2000 килограма, подобни на катастрофиралия самолет, са около 146. 35 са от марката „Чесна“, но от различни модификации. Що се отнася до модела на катастрофиралия самолет - „Чесна“ P210N, Лешев обясни, че той е с шест броя места, леко въздухоплавателно средство, мощно, с херметически затворена кабина. Може да се издига над 7000 метра височина.

По думите му всяка година се проверява летателната годност на този тип самолети, а пилотите от този клас се тестват през 2 години.

„Има специални изисквания и процедура за получаване на лиценз. Минават се тестове, както практически, така и писмени. Те трябва да са положителни, разбира се. Минава се медицинска годност и ако всичко е ок, се дава лиценз. Това са европейски правила и съм сигурен, че са достатъчни“, заяви още Станимир Лешев.

Той не пожела да коментира причината за катастрофата.

„Вариантите са твърде много. Ако сега кажа някои от предположенията, съм почти убеден, че ще бъде грешно“, подчерта Лешев.

„Решението за полет се взима от пилота спрямо метеорологичните условия. Ако има някъде изявена буря, той просто може да я заобиколи“, каза още той.

По думите му има отнети лицензи, но не се случва често, защото не са много хората, които придобиват такива лицензи.  


Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини

виж още