Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Правят експертиза на релсовото трасе до Своге, където дерайлира локомотив

Общество

Правят експертиза на релсовото трасе до Своге, където дерайлира локомотив

Правят експертиза на релсовото трасе до Своге, където дерайлира локомотив - Tribune.bg
Снимка:

Росен Желязков увери, че проверки на релсовите трасета се правят ежедневно

По повод инцидента с пътнически влак до Своге днес, при който дерайлира локомотивът на композицията поради счупване на релсите, министърът на транспорта Росен Желязков обяви, че е назначена техническа експертиза, за да се изяснят причините за аварията.

„Имаме дерайлирал локомотив без опасност за състава. Счупването не е типично. Затова ще изчакам провеждането на съответната техническа експертиза, за да отговори на въпроса по какъв начин се е стигнало до това нещо. Важното е, че проблемът е от релсовия път, а не е от тяговия механизъм“, коментира транспортният министър.

Росен Желязков увери, че проверки на релсовите трасета се правят ежедневно, както от служителите на Национална компания „железопътна инфраструктура“/НКЖИ/, така и от кантонерите, които са наети. По думите му въпросът дали е минавано по този път ще се изясни, както и дали са забелязани повреди по релсите преди инцидента.

Министърът е дал срок от шест месеца на ръководството на Холдинг БДЖ, за да изготви цялостен анализ на дружеството. „Мисля, че най-важното нещо за новото ръководство на БДЖ е да съумее да приложи всички мерки, които са необходими на този етап. В това число закъснели поръчки, ремонти, доставка на части, билето издаващата система, както и новите поръчки за подвижен състав, както и най-вече да приложи алтернативни и хибридни решения“, подчерта транспортният министър.

Той поясни, че хибридните модели на управление на БДЖ ще позволят по-качествена услуга при съществуващия подвижен състав, който трябва да се ремонтира и да се обнови. Обществената поръчка за нови влакове е прекратена в резултат на решение на Комисия за защита на конкуренцията/КЗК/, а стартирането ѝ наново означава процедура по реда на Закона за обществените поръчки. От датата на подписването на договора с избраната фирма ще има период на доставка, който ще бъде между година и половина - три години.

„Какво означава това, че ще чакаме този период да мине или ще се търсят варианти за наемане на локомотиви, за оптимизиране на взаимодействието между пътнически и товарни превози, за по-гъвкави форми на лизинг по модел на авиокомпаниите, така че поставил съм задача на Съвета на директорите на Холдинг БДЖ да мислят всякакви икономически изгодни варианти, такива, каквито са в полза на дружеството, а от друга страна ще повишат доверието и качеството на услугата“, завърши министърът.

Текст:Моника Гаджанова


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети