В собствено жилище живеят 91.6% от БГ домакинствата, почти всички имат телевизори
През 2019 г. покупателната способност на домакинствата се увеличава спрямо 2018 г. за всички основни хранителни продукти с изключение на белия хляб и картофите, сочи статистиката на НСИ.
Най-много е нараснала покупателната способност при гроздето, ябълките, яйцата и маслото.
През 2019 г. настъпват промени в потреблението на домакинствата спрямо 2018 г. - средно на лице намалява консумацията на хляб и тестени изделия с 2.9 килограма. Увеличава се консумацията на плодове с 2.4 кг, на зеленчуци с 2.0 кг, на месо с 1.4 кг и на безалкохолни напитки с 3.9 литра.
На годишна база се увеличава потреблението средно на лице от домакинство на алкохолни напитки (от 31.0 на 32.6 л) и на цигари (от 674 на 733 броя).
През 2019 г. в собствено жилище живеят 91.6% от домакинствата, а 5.4% ползват жилище, без да плащат наем. В жилища под наем живеят 3.0% от наблюдаваните домакинства - 1.9% на свободен и 1.1% на общински наем. Второ жилище притежават 9.7% от домакинствата.
В жилища, построени преди 1990 г., живеят 93.4% от домакинствата, като близо три четвърти (71.9%) са изградени в периода 1961 - 1990 година. Преди 1961 г. са построени 21.5% от жилищата, а изградените след 1990 г. са 6.6%.
Две трети (69.1%) от домакинствата в страната живеят в дву- и тристайни жилища (74.6% в градовете и 53.7% в селата). В по-големи жилища (с четири и повече стаи) живеят 19.1% от домакинствата в градовете и 42.0% - в селата.
Гаражи имат 20.1% от домакинствата в страната (16.3% в градовете и 30.8% в селата).
С електричество, вода, канализация, баня и тоалетна в жилищата разполагат 76.7% от домакинствата. Има съществени различия в благоустроеността на жилищата в градовете и селата. Централна канализация имат 33.1% от жилищата в селата, докато в градовете този процент е близо три пъти по-голям - 95.0%.
Тоалетна вътре в жилището имат 72.9% от домакинствата в селата и 96.9% в градовете.
С централно отопление (парно или газ) са 21.5% от жилищата в страната, съответно 29.0% в градовете и 0.6% в селата.
Автомобили имат 51.3% от наблюдаваните домакинства, като 5.8% притежават два и повече автомобила. Не могат да си позволят да закупят и поддържат автомобил по финансови причини 12.6% от домакинствата, а 35.7% са заявили, че нямат необходимост от лека кола.
От предметите за дълготрайна употреба най-разпространен е телевизорът - притежават го 99.3% от домакинствата, а 30.9% имат по два и повече телевизора.
На второ място е хладилната техника - 98.5% от домакинствата в страната (98.9% в градовете и 97.4% в селата) имат хладилник и/или фризер.
Автоматична перална машина притежават 93.0% от домакинствата, 4.7% не могат да си позволят този уред по финансови причини, а 2.3% смятат, че нямат необходимост.
Без телефон (стационарен или мобилен) са 2.0% от домакинствата. Само стационарен телефон имат 4.7%, а 76.6% - само мобилен (преобладават тези с два и повече мобилни телефона). Двата вида телефони (стационарен и мобилен) притежават 16.6% от наблюдаваните домакинства.
С компютри разполагат 53.8% от домакинствата (60.5% в градовете и 35.0% в селата). Все още е голям делът на тези, които преценяват, че нямат необходимост от компютър - 39.8%.
Наличие на интернет връзка в жилището имат 59.5% от домакинствата в страната. В градовете домашен интернет има в 66.0% от жилищата, а в селата - в 41.1%. Посочили, че нямат необходимост от интернет връзка в дома си, са 35.7% от домакинствата.
Климатици притежават 41.9% от домакинствата, а 24.2% не могат да си закупят такава техника поради липса на финансови средства. 34.0% от домакинствата в страната са заявили, че нямат необходимост от климатик.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/prez-2019-g-pokupatelnata-sposobnost-na-balgarite-se-uvelichava-spryamo-2018-g/
Коментари (0)
Добави коментар