Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. През 2024 г. ще се пътува по АМ „Хемус“ от София до Варна

Общество

През 2024 г. ще се пътува по АМ „Хемус“ от София до Варна

През 2024 г. ще се пътува по АМ Хемус от София до Варна - Tribune.bg
Снимка:

През 2024 г. ще пътуваме по автомагистрала „Хемус“ от София до Варна. Това е реалистичният срок. Ако сме оптимисти, можем да го съкратим. Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И добави, че АМ „Хемус“ е мечта не само за цяла Северна България, но и основен приоритет, съобщиха от пресцентъра на регионалното министерство.

Нанков напомни, че за „Хемус“ има осигурено финансиране от държавния бюджет. То е от излишъка с добрата фискална политика на финансовото министерство и с волята на правителството. Насочили сме максимално усилията на държавата и местната власт за нейното доизграждане, каза Николай Нанков.

Южната дъга на Софийския околовръстен път, дълга малко над 6,1 км, ще бъде пусната в цялост след август месец следващата година. Участъкът, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната.

Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране. Такова ще се търси по линия на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

На АМ „Струма“ в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплексен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

Идеята за разширяване на АМ „Тракия“ между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.

На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че „някои провъзгласили се за говорители на гражданското общество“ като Мая Манолова още вчера са хвърлили обвинение, че вече е заделен ресурс и той ще бъде откраднат, което са пълни глупости.

Зам.-министърът напомни, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората. Има механизми за нейното продължение, ще бъде подложена на обществен дебат - важно е да има политически и обществен консенсус, каза Нанков. И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.

По отношение на искането на строителния бранш да може да се работи между 14 и 16 часа Нанков посочи, че промяната трябва да бъде подложена задължително на обществено обсъждане.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.