Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Просветният министър: Обучението в електронна среда е компенсаторна и аварийна алтернатива

Общество

Просветният министър: Обучението в електронна среда е компенсаторна и аварийна алтернатива

Просветният министър: Обучението в електронна среда е компенсаторна и аварийна алтернатива - Tribune.bg
Снимка:

15 процента са децата, които не посещават редовно училище

Обучението в електронна среда е компенсаторна и аварийна алтернатива на присъственото образование, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на парламентарен контрол. По думите му дистанционното обучение е съпътствано от проблеми в обучителния процес и в социализацията, но основният проблем е с неравенството между учениците.

Министър Вълчев изтъкна, че тези неравенства не са социално-икономически, защото след въвеждането на извънредното положение през тази пролет много деца от семейства са били без необходимите устройства, но родителите им са направили всичко възможно, за да учат те онлайн.

„Имаше и деца от семейства с устройства, които не пожелаха да учат - в проповеди участваха, но не и в образователния процес", подчерта министър Вълчев. Той допълни, че за тези деца ключова е била работата с учителите и с медиаторите, но сега е много по-трудно те да посещават домовете им заради пандемията. Затова и целта, която се поставя министерството, е да има максимум присъствено обучение.

"Моята позиция през следващите седмици ще бъде, че училищата трябва да останат колкото се може повече отворени и да се вземат не централни, а локални решения. Това не е прехвърляне на отговорността, а е в съответствие с принципа - колкото може по-малка част от образователната система да бъде на обучение в електронна среда, защото е факт, че тогава имаме по-големи пропуски и по-голяма трудност да работим с тези деца", убеден е Красимир Вълчев.

Той не скри факта, че в страната имама и социално-културни фактори, които отклоняват децата от системата на образованието.

„Повече от 15 процента са децата, които не посещават редовно училище и няма ангажимент на родителите за тяхното образование. Много по-малък е този процент в гимназиалния етап, а в момента само гимназиалният етап е в обучение в електронна среда. Така този процент е към 3 и половина - четири процента", обясни на депутатите образователният министър.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (1)

Айде по-полека Не ги покъсват от обучение,когато са на училище!Не е проблем да има онлайн часове!
30.10.2020 14:40 / Отговор

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати