Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. С минимален стаж зад волана: 18-годишен загина, четирима са в болница след тежка катастрофа в пловдивско село

Общество

С минимален стаж зад волана: 18-годишен загина, четирима са в болница след тежка катастрофа в пловдивско село

С минимален стаж зад волана: 18-годишен загина, четирима са в болница след тежка катастрофа в пловдивско село - Tribune.bg

18-годишен младеж загина, а други четирима са ранени при катастрофа в пловдивското село Милево. Момчето, изгубило живота си, е имало минимален стаж зад волана. По неизвестни до момента причини, колата, която е управлявал, се е ударила в ограда на къща, а след това и в електрически стълб. Поредният трагичен случай отново поставя въпросите за качеството на подготовката в автошколите и за ограниченията, които могат да бъдат поставени на младите водачи.

Сигналът за тежкия инцидент в село Милево е подаден малко преди полунощ.

"Колата е идвала с висока скорост отдолу. Поради липса на опит ли, какво, изгубва управление, удря се в оградата, приплъзва и бута стълба", каза Асен Попов, кмет на село Милево.

18-годишното момче, управлявало колата, е имало книжка едва от няколко месеца, съобщиха от полицията. С различни травми, но без опасност за живота, са четиримата му спътници, на възраст между 16 и 29 години. Причините за инцидента ще се изясняват в хода на досъдебното производство. Но хората в селото настояват да се вземат спешни мерки за обезопасяването на пътя.

"Да се поставят неравности на пътя, тъй като никой не спазва ограниченията, които са поставени за населеното място", призова пред БНТ кметът на Милево.

Липса на контрол над колата и последвали фатални удари в ограда и стълб. Загубен живот едва на 18. Можеше ли всичко това да се предотврати? Щеше ли ученикът да седне през нощта зад волана, ако депутатите през септември миналата година, не бяха отхвърлили на второ четене забраната млади шофьори да карат по тъмно. Много въпроси, които отново са на дневен ред след поредния тежък инцидент.

"Отново поставяме въпроса за недостатъчната подготвеност на младите водачи в България, а също така и дали идеите за това те да се ограничат вечер, да шофират с повече от двама души извън членовете на семейството, трябва да получат своето законодателно решение. На масата има поставени добри предложения, които да намалят подобни катастрофи", коментира Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи.

Шофьорските курсове често не дават нужната подготовка на младите водачи да излязат безопасно сами на пътя, смятат и автоинструкторите. Сега задължителното кормуване е едва 31 часа.

"Тези часове, които са заложени като програма са сравнително малко на брой", смята автоинструкторът Васил Кузев.

Увеличение на кормуването поне на 55-60 часа, нощно и планинско шофиране, връщане на полигона - това са само част от предложенията за промени, които да се въведат, за да могат младите шофьори да са по-сигурни на пътя.

"Младите шофьори според мен много бързо мислят, че са шофьори. Те нямат още изградени навици. Преходът когато вземеш свидетелство за управление към самостоятелно управление, понякога е много стресиращ, така че по-добрият вариант е да има придружител до тях", каза Васил Кузев.

Дори след като са взели книжка, ако се чувстват неуверени, младите шофьори могат да вземат допълнителни часове по кормуване, напомнят автоинструкторите.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.