Шефът на БДЖ: 9 часа в нощния влак съчетава транспорт с хотел
Първи приоритет – чистота, втори – спазване на разписание
„БДЖ е в нестабилно състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на 400 и няколко милиона“, каза новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов в „Тази сутрин“ по бТВ.
„Ние не искаме да създаваме очаквания за бързо повишаване на скоростите на влаковете, но сме се съсредоточили именно в нещата, които зависят от нас като компания, която предлага транспортна услуга. Това са нещата, които могат да се подобрят с мобилизация на нашите собствени ресурси“, коментира Евтимов.
Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите седмици или месеци.
Другата е спазване на разписанието. Съществуващата инфраструктура не позволява съкращаване на времето за пътуване, каза шефът на БДЖ, коментирайки, че в момента пътуването София-Варна е около 9 часа. Според него обаче компанията можела да подобри други аспекти.
„След като не може да предложим бързина, ние можем да предложим – комфорт и достъпност. Тогава 9-те часа няма да са недостатък, а предимство - тогава ще можем да съчетаем транспортната услуга с хотелска“, каза Евтимов.
Към момента не се планира увеличение на цената на билета, стана ясно от думите му.
Той коментира, че през последните години железницата е загубила профила си на национален превозвач. По думите му това, което се предлага в момента, трудно може да се вмести в понятието "услуга".
„Целта е да създадем транспорт, който железницата може да поддържа и цена, която пътниците могат да платят“.
Според него в момента условията за подобрение са добри, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/shefat-na-bdzh-9-chasa-v-noshtniya-vlak-sachetava-transportnata-usluga-s-hotelska/