Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Шестима пилоти ще управляват първата въздушна линейка у нас

Общество

Шестима пилоти ще управляват първата въздушна линейка у нас

Шестима пилоти ще управляват първата въздушна линейка у нас - Tribune.bg
Снимка:

Велин Андреев, Васил Вълков, Валери Шопов, Огнян Янков и Юлиан Богоев са пилотите, които ще управляват първата въздушна линейка в България, която ще пристигне през януари 2024 г. 

Във въздушната база на Гранична полиция на летище София, където временно ще бъде базиран първият хеликоптер за спешна медицинска помощ по въздух, премиерът акад. Николай Денков в присъствието на министъра на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков връчи свидетелствата за летателна правоспособност (бревети) на първите пилоти, които ще изпълняват операции по спешна медицинска помощ по въздух – HEMS. Общо пилотите са шестима, но на официалната церемония присъстваха петима от тях.

„Първият хеликоптер е готов, тестван, очакваме го в първите дни на следващата година. Очакваме още два хеликоптера, така че до края на 2024 г. три хеликоптера да бъдат разположени на три точки, които да обхванат цялата страна“, каза премиерът.

В крайната конфигурация България ще разполага с 6 хеликоптера, като пред 2025 г. ще получи още два, а през 2026 г. още един.

Транспортният министър заяви от своя страна, че обучението на медиците върви с необходимите темпове и има доста заинтересовани млади лекари, които имат интерес към тази професия. „Надявам се, когато дойде хеликоптерът, да започне и практическото обучение, тъй като едно е да работиш на земя, друго е да работиш в условия на полет, но мисля, че хората, които се обучават като лекари, са достатъчно амбицирани, подготвени физически и няма да има проблем да изпълняват тази мисия“, каза Гвоздейков.

Министърът на транспорта обясни, че договорът, подписан с производителя на хеликоптерите, позволява да бъдат допълнени още две бройки. „Шестте хеликоптера могат да бъдат недостатъчни в един момент – все пак това са машини, имат си съответното планирано техническо обслужване, и винаги, когато се наложи, трябва да бъдат заместени от такъв резервен хеликоптер“, добави той.

Гвоздейков обяви, че в държавния бюджет за 2024 г. са осигурени авансови средства, за да бъде подписана тази клауза от договора, като изрази надежда днес или утре бюджетът да бъде приет и действително това да стане факт. Според него няма да има народни представители, които да се против.

Юлиан Богоев е един от пилотите, които получиха лиценз за летателна правоспособност (бревети) за изпълняване на операции по спешна медицинска помощ по въздух. Неговият трудов стаж в авиацията е над 35-годишен. Започва професионалния си летателен път в селскостопанската авиация, бил е пилот в първата частна турска фирма за въздушни линейки, след това 14 г. е бил в различни части на Африка на мисии на ООН.

„Мисля, че България е крайно време да получи такъв шанс да има медицински хеликоптери“, каза пред журналисти пилотът и добави, че се е запознал с модела хеликоптери, който е предвиден за тази работа и го определи като уникален. Богоев подчерта, че това е последен модел хеликоптер и че дори автопилотът, който се монтира е сертифициран през декември месец. 

За него чувството, че ще управлява първия първата въздушна линейка в България, е неописуемо.

На въпроса как е преминало обучението му в Италия, Богоев отговори, че обучението се разделя на две – теоретично и практическо. Теоретичното обучение е продължило три седмици, като пилотите са били запознати с всички степени на хеликоптера, как работят системите и тест. „Накрая има тест със 100 въпроса, които трябваше да се решат за два часа и половина. Правилата в авиацията са такива, че трябва да вземеш минимум 85% от въпросите“, обясни той.

Пилотът разказа, че практическото обучение вече включва управление на истински хеликоптер. „Минахме цялата летателна програма. В „Леонардо“ имат двама или три проверяващи пилоти. След завършването на програмата проверяващият пилот си даде оценката“, каза Богоев и добави, че практическият тест трябва да бъде преминат със 75%. „Това, че имаме тези лицензи, значи сме се представили добре там“, заключи пилотът.


Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети