Шишков: Интерконекторът с Гърция е едно от най-големите постижения на служебния кабинет
Магистрала „Хемус“ порасна с 16,5 км, отчете министърът
Едно от големите постижения на това правителство беше въвеждането в експлоатация на интерконектора. Когато започнахме работа, намерихме незавършен строеж и демотивиран строител. Това беше надпревара с времето. Това беше най-сладкото, което сме направили. Постигна се България да има газ на различни цени. Това заяви служебният регионален министър Иван Шишков пред NOVA.
Относно пътищата, Шишков каза, че за да бъде спряно незаконното строителство, възлагано от държавата, той е предложил Изменение в закона за устройството на територията. Шишков обясни, че това не означава амнистия. Регионалният министър изрази отново своята позиция, че ако незаконното строителство в отделни участъци на „Хемус“ отговаря на нормата, е по-добре да се узакони, за да не се стига до разрушаване. Той припомни, че за целта преди време със законови промени е предложил статут на търпимост.
„Това означава, че ще има законен механизъм да бъде проверено. И това, което съответства на нормата, да може да го ползваме спокойно“, заяви Иван Шишков.
Той обаче смята, че бившите управляващи не искат това предложение дори да бъде разгледано.
„Хората, които най-вероятно са съпричастни към допускането на това незаконно строителство, нямат никакво желание да помогнат да бъдат коригирани щетите от него. Надявам се следващият парламент да намери воля. Другото решение е да съборим извършеното строителство. В този капан са и 95 възлагания на пътища от републиканската пътна мрежа, които са извършени под формата на текущ ремонт, а те са основни“, заяви служебният министър на регионалното развитие пред БНР.
„Няма проблем да проверим участък. Специално за 4 и 5 ЛОТ на „Хемус“ сме направили актове и протоколи, знаем незаконното строителство, което е извършено. Но, за да продължим процедурата, ни трябва законов механизъм“, каза Шишков.
„Започваме да правим актове за незаконно строителство и ще глобяваме строителите. Другият парадокс е, че трябва държавата да глоби сама себе си“, обясни министърът на регионалното развитие и благоустройство.
„Когато бях зам.-министър в предишния кабинет, открих свлачище малко преди Благоевград. То беше спряло строителството. Вече имаме проект за укрепване на свлачището. Най-вероятно до дни ще го одобря и ще започне укрепването. Това ще даде възможност, най-вероятно до 3 месеца, единият тунел да бъде пуснат в експлоатация“, увери Шишков.
Той допълни, че оптимистичните срокове за цялостен вариант на автомагистрала „Хемус“ са пет години.
„Още 16,5 км успяхме да въведем в експлоатация. Последният участък от Боаза е въведен в експлоатация 2019 година. Оттогава освен говорене, нищо не се е случило. В първи, втори и трети ЛОТ сроковете бяха края на 2023 година, началото на 2024. Това, което намери служебният кабинет – не се плащаше на строителите. Имаше критичен момент с първия ЛОТ, който беше най-напреднал, защото имаше едни греди, които конструктивно трябваше да бъдат поставени. Около Нова година това стана. „Хемус“ започна отново да се строи“, подчерта Шишков.
Според него е лошо, че е предвидено най-късно да започне строителството на ЛОТ 2.
„4 и 5 ЛОТ са заложници на това, че НС не желае да одобри този закон. 4 и 5 ЛОТ са в парламента“, каза Шишков.
По думите му незаконното строителство очевидно се е развихрило в периода 2018 – 2021 година. „Парите, които са събирани от тол таксите са по-малко от парите от винетките, което продължава да бъде голяма несправедливост, защото камионите рушат много повече пътищата“, отбеляза служебният министър.
Що се отнася до винетките, той каза, че заради случая „Пролеша“ е станало ясно, че има голям проблем в ТОЛ системата. По темата се придвижва законопроект, който предвижда до 3 глоби на година.
„Бяхме изправени и пред проблема със зимното почистване“, каза още Иван Шишков.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/shishkov-interkonektorat-s-gartsiya-e-edno-ot-nay-golemite-postizheniya-na-sluzhebniya-kabinet/
Коментари (0)
Добави коментар