След сривовете във Виваком и А1: КРС очаква санкции, потребители настояват за отговорност и реална конкуренция

Двата големи срива в мобилните мрежи на Виваком и А1 през последните дни са определени като „значителни инциденти с обществено въздействие“. Това съобщи председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Иван Димитров в интервю за БНР, подчертавайки, че и в двата случая става дума за неочаквани технически проблеми с различна причина.
„При единия оператор става дума за рутинна софтуерна промяна, а при другия – за авария в модул, който управлява трафика на 2G и 3G мрежи“, уточни Димитров.
В момента се провеждат анализи, като КРС е разпоредила независим одит и на двата оператора. Председателят на комисията допусна, че ще има санкции за нарушени потребителски права, но конкретните размери и основания ще бъдат определени след приключване на проверките.
„Вероятно ще има санкция и към двата оператора, но видът и размерът ще коментираме, когато имаме пълната информация“, добави той.
КРС разглежда и възможността за актуализация на общите условия за потребителите, като се подготвя информация за обществено обсъждане. Особено внимание ще се обърне на качеството на покритие в отдалечените райони, където услугите често са на незадоволително ниво.
Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“ коментира пред БНР, че реакцията на операторите е недостатъчна и обидна за потребителите.
„По-добре да си разкажем един виц. Това е добра работа на PR-ите, но не вярвам нещо да произтече“, заяви той по повод обещаните „жестове“ към клиентите.
Николов определи като „недостойно и скандално“ предложението клиентите да използват интернет връзка като алтернатива по време на срив, и посочи, че авариите най-вероятно са причинени от вътрешни пропуски в самите компании.
„Компанията трябва да носи отговорност. По-големият проблем обаче е, че всичко при телекомите у нас се случва едновременно – едновременно срива, едновременно повишават цени, получават грантове и помощи. А потребителят има минимален избор“, каза още той.
Според Николов единствената реална санкция е свободата на потребителите да сменят оператора си. Той подчерта, че ако дори 15-20% от абонатите преминат към друг доставчик, това би било много по-силен сигнал от всяка парична компенсация.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/sled-srivovete-vav-vivakom-i-a/