СОС одобри тегленето на заем от Европейската инвестиционна банка за 10 стратегически транспортни обекта в София
София ще изтегли до 60 млн. евро инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка за изграждане на вътрешните рингове, които ще изведат трафика от центъра, за ремонт на трамвайни линии и за първата част от зеления ринг на столицата. Това решение бе одобрено на първото за годината заседание на Столичния общински съвет. Плановете са за срок от 5 години да бъдат изпълнени 10 стратегически обекта, а заемът да се изплати в период от 20 години, като лихвата по него ще е 0,35%. Преди да бъде подписано споразумението за заема, проектът му ще бъде разгледан от общинските съветници в комисиите по „Финанси и бюджет“ и „Икономика, собственост и дигитална трансформация“.
Намаляване на трафика в центъра на града, повишаване на пътната безопасност и подобряване качеството на атмосферния въздух – това са основните цели, които ще бъдат постигнати с изпълнението на предвидените обекти. При повечето от тях ще бъдат реконструирани тежко натоварени пътни трасета и ще бъдат подобрени условията за градския транспорт. Сред десетте проекта е завършване на булевардите „Тодор Каблешков“ и „Филип Кутев“ - част от третия градски ринг, който свързва бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“. Друг булевард, който ще се довърши със средствата от заема, е „Копенхаген“, като се включва и трамвайно трасе. Това ще облекчи движението по бул. „Ал. Малинов“ и ще осигури нова връзка между „Младост“ и бул. „Цариградско шосе“.
В списъка е и изграждането на бул. „Източна тангента“, който свързва „Ботевградско шосе“, „Владимир Вазов“ и Северната скоростна тангента. Строителството на бул. „Рожен“ пък ще осигури връзка на северните квартали с центъра. Предвижда се и разширение на бул. „Ломско шосе“ от кръговото кръстовище при едноименната метростанция до околовръстния път. И още – реконструкция на бул. „Скобелев“ заедно с ремонт на транспортния тунел на НДК, с което ще се отдалечи трамвайното трасе от близките сгради. Предвижда се и ремонт на тунела към „Люлин“, както и на пътните платна и трамвайната линия по бул. „Царица Йоанна“. Ще се обнови и трамвайното трасе по бул. „Стамболийски“, както и пътната настилка. Предвидено е и изграждане на първата част от зеления ринг на София – от „Слатина“ до Борисовата градина. Той ще заеме трасето на бившата жп линия при гара „Пионер“, като се планира изграждането на 3,1 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк. Общата стойност на обектите е близо 195 млн. лв. Освен тези 10 е предвиден и списък с пет резервни, тъй като става дума за рамков заем, който дава възможност в хода на изпълнение да бъдат подменяни обекти. Това означава, че ако проектната готовност за един обект е по-напреднала от тази за друг, ще може да се заменят. В резервния списък са включени: реконструкция на бул. „Рожен“ от надлез „Надежда“ до надлеза на жп линията, изграждане на улиците „Войводина могила“ и „Народен герой“ в „Овча купел“, които ще се ползват като обходен маршрут при изграждането на околовръстния път, реконструкция на бул. „Джеймс Баучер“ и трамвайната линия по него, Западната тангента - от бул. „Ломско шосе“ до бул. „Сливница“, и ремонт от бордюр до бордюр на улиците, по които е предвидено да се изгражда ВиК мрежа в следващите години по Оперативна програма „Околна среда“.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/sos-odobri-tegleneto-na-zaem-ot-evropeyskata-investitsionna-banka-za-10-strategicheski-transportni-obekta-v-sofiya/
Коментари (0)
Добави коментар