Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. „Тайни клиенти“ влезли на проверка в 13 институции, отстраняват констатираните проблеми до месец

Общество

„Тайни клиенти“ влезли на проверка в 13 институции, отстраняват констатираните проблеми до месец

Тайни клиенти влезли на проверка в 13 институции, отстраняват констатираните проблеми до месец - Tribune.bg
Снимка:

Томислав Дончев: Предстоят нови проверки

След постъпили сигнали за проблеми при административното обслужване на гражданите и бизнеса, бяха изпратени тайни клиенти в отделни институции, които да осъществят обективен външен контрол върху начина, по който се предоставят услугите.

В обхвата на наблюдението бяха включени общо 13 централни и местни администрации и 15 конкретни услуги, по които са предвидени мерки за намаляване на регулаторната тежест.

Представените доклади след проверката показват, че на много места все още не са изпълнени законови задължения на администрацията, не са променени процедурите и образците на документите и не са приложени приетите облекчения за гражданите и бизнеса.

Вчера изпратих писма до проверените администрации, в които им давам срок до един месец за да отстранят всички констатирани проблеми и да ми докладват какво е свършено. Предстоят нови проверки“, заяви заместник министър- председателят Томислав Дончев.

Нови, хармонизирани с европейската практика, задължителни стандарти за качествено административно обслужване на гражданите и бизнеса се разработват в рамките на проект с европейско финансиране от администрацията на Министерския съвет. Те включват местоположение на звеното за административно обслужване, осигуряване на паркинг за достъп, система за управление на чакащи клиенти, задължителен брой на гишетата, дистанционно обслужване на потребители със специфични нужди, стандарт за предоставяне на указателна информация за предоставяните услуги и за намаляване на броя на изискваните от потребителите документи.

Сред целите на проекта е модернизирането на каналите за изследване на удовлетвореността на потребителите и пилотно създаване на актуализирана Харта на клиента.


Последвайте ни в Google News

 

Коментари (0)

Няма коментари.

Добави коментар




Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети

Правилно ли е решението за отпускане на великденски добавки за най-бедните пенсионери?
Покажи резултати Скрий резултати