Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Общество
  3. Тома Белев опитал да спре тунела под Шипка, правейки територията резерват

Общество

Тома Белев опитал да спре тунела под Шипка, правейки територията резерват

Тома Белев опитал да спре тунела под Шипка, правейки територията резерват - Tribune.bg
Снимка:

За да бъде провалено изграждането на тунела под Шипка и обходния околовръстен път на Габрово, териториите, през които трябва да минават двете трасетата, са вкарани в плана за управление на парк Българка като зони с резерватен режим с тотална забрана на каквото и да е строителство.

Това съобщи сайтът „Еко Новини“. Планът е изготвен от консорциум „Обединение Българка 2013“ с ръководител бившия зам.-министър на екологията Тома Белев и приет от МС на 30.12.2021 г., докато той е действащ зам.-министър на околната среда и водите.

В консорциума участва и WWF - Световен фонд за дивата природа, който в България се представя от жената на Тома Белев - Веселина Кавръкова.

Стойността на поръчката е 2.6 милиона лева.

В съдебното решение на Административен съд гр. София, с което се отхвърля решение 894 от 30.12.2021 г. на Министерски съвет за приемане на плана за Управление на парк Българка, е записано:

„Налице са неясноти по отношение на предвидени инфраструктурни проекти и обход на населено място с тунел под връх Шипка, които попадат в зона с предвиден резерватен режим“.

Мотивите на съда продължават с цитати от плана:

„Планът за нов тунел и път под Шипка по долината на Козя река е заплаха за естествените екосистемни“.

От доводите на съда става абсолютно ясно, че в плана на природен парк Българка целенасочено са включени ограничения и забрани, които да провалят изграждането на този инфраструктурен проект, така важен за безопасността на движение, транспортната система на България и Източна Европа.

Ако планът на парк Българка, приет набързо под натиска на Борислав Сандов и Тома Белев от кабинета Петков, беше влязъл във сила, то в близките 10 година нямаше как да се започне строителството на тунел под връх Шипка. Това е така, защото плановете за управление на  природните паркове са със срок на действие 10 година и имат силата на закон. Едва след петата, тоест през 2028 година, планът на Българка щеше да  може да се промени. Но това е толкова сложна процедура, свързана с обществени поръчки и обжалвания, че никога не се е  случвала.

Това е втори опит за блокаж на тунела от фамилията Белев-Кавръкова

Припомняме, че още през 2013 г. Световният фонд за дивата природа (WWF) обжалваха Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на проекта за тунел под Шипка. Същото направиха и от Зелени Балкани – екоорганизация, на която Тома Белев беше председател на УС.

Капаните заложени в законодателството и нормативната уредба у нас, чрез активното лобиране на зелените екологични  организации и техните покровители , са толкова много, че са в състояние да провалят всеки инфраструктурен проект. Включително и тези от национално значение и свързаните със сигурността на страната.

Примерите са безброй:

Линии на метрото на София бяха забавени с години. Същото важеше и за завода за отпадъци. Довършването на автомагистрала Струма, тунелите под Шипка и Петрохан, ОВОС на 7 реактор на Козлодуй, забраните за добив на газ и нефт, спортните съоръжения и лифтове по планините и още редица други. Всички те са провалени или забавени заради саботиране от страна на няколко политически зависими зелени неправителствени организации и техните активисти.


Последвайте ни в Google News

 

Етикети Тома Белев
Топ новини виж още

Хороскоп

Анкети