Революционно - университетите ще дигитализират учебните си програми
Планирани са повече инвестиции за подобряване на качеството на обучението
Във висшите училища ще бъдат създадени дигитални учебни програми и нови интерактивни дигитални ресурси. Ще се разработи устойчив механизъм за осъвременяване на съществуващите и създаване на нови учебни планове и програми. Ще се въведат съвременни, гъвкави и ефективни форми на обучение. Това се предвижда в Оперативния план към Стратегията за развитието на висшето образование в Република България за периода 2021 – 2030 година, който беше одобрен от кабинета днес, съобщиха от Министерството на образованието и науката.
С друга мярка се освобождават от такси докторантите, които се обучават в приоритетни за държавата професионални направления. Същото облекчение е заложено и за докторантите, назначени по научни проекти с публично финансиране.
Сред целите на плана са още интернационализация на висшето образование и включване в международни образователни и научни мрежи. Ще се активизира научната дейност във висшите училища и ще се изгражда ефективна връзка образование – наука – бизнес. Заложени са стимули за млади преподаватели, за привличане на преподаватели от чужбина, както и за изготвяне и издаване на учебници, учебни помагала и монографични трудове на чужди езици.
Предвидено е повишаване на ролята на висшите училища като активен фактор за регионално развитие, подобряване на управлението на университетите и на системата за оценяване и акредитация.
Планирани са повече инвестиции за подобряване на качеството на обучението, както и оптимизация на структурата и ефективността на висшето образование.
Освен средства от държавния бюджет и от бюджетите на висшите училища се предвижда осигуряване на финансиране чрез европейските фондове, както и чрез програмите на Европейския съюз „Еразъм+“ и „Хоризонт Европа“. Средства са предвидени и в Плана за възстановяване и устойчивост.
FaceBook Twitter Pinterest https://tribune.bg/bg/obshtestvo/universitetite-shte-digitalizirat-uchebnite-si-programi/